Honden buiten

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Vandaag gebeurde me tot twee keer toe dat we buiten honden tegen kwamen die los liepen. Het waren geen kleine schattig ogende hondjes. Ze waren nogal een eindje bij ons vandaan, maar dan gaan bij mij wel meteen  de gevoelsprieten uit. Ik houd dan ontzettend goed in de gaten wat die beesten doen en probeer oogcontact te krijgen met baasjes. Eén van de baasjes stond te kletsen met iemand en die zag me dus niet. Toen riep ik dus: "Gaat dat goed met de honden en mijn kinderen?" Nou die griet keek me echt aan van mens wat doe je moeilijk?!? En die jongen daarna met zijn hond ook al.

Ben ik de enige die dat eng vind?

Groetjes, Karin

Hoi hoi,

ik snap helemaal wat je bedoeld hoor!! Maar zelf hebben wij ook een hond, en die laten wij, als we in het bos zijn uiteraard loslopen. Maar als er mensen met kleine kids aankomen, doen we meestal de hond wel vast. Of ze moeten zeggen dat het echt niet nodig is.
We vertrouwen Jazzy wel met kids, maar het is blijft een hond.
Zelf zou ik (als ik zou weten dat Jaz niet goed met kids om kan gaan) haar niet loslaten als er kinderen in de buurt zijn of komen.
Ik vind dat je als baasje een verantwoordelijkheid hebt over je hond, dus ook een beetje over de kinderen die buiten spelen.
Dus ik snap dat je contact met de baas(jes) van de hond(en) zoekt, en vind het wel raar dat je hun jou raar aankijken, maar goed... wie ben ik?!

Groetjes Debby.

Hoi Karin,

Ik heb het 1 keer gehad en ik weet van die hond dat het een rare is, dus toen die in de buurt van de kinderwagen kwam (was trouwens wel aangelijnd) ben ik snel doorgelopen.
Het is trouwens wel asociaal dat mensen je raar aankijken. Honden zijn gewoon nooit te vertrouwen met kinderen.

groetjes Maris

Hoi hoi,

Weet precies wat je bedoeld. Laatst liep ik met mijn ouders, kinderwagen en onze 2 (kleinere) hondjes (en netjes aangelijnd!) in de buurt te wandelen, komt er een echtpaar aan met 2 enorme honden (zo'n bordeaux-dog erbij, brrrrr), uiteraard loslopend en begonnen met de nekharen omhoog al grommende op ons af te rennen. Ik kneep hem al behoorlijk en riep 3x of ze de honden terug konden roepen, wat ze uiteraard niet deden, want ze deden niets vlgs.hun. Nou ben behoorlijk tegen die lui tekeer gegaan, dat ik die honden van hun niet bij die van ons in de buurt wou hebben en dat ze aangelijnd moesten zijn, nou.... ik werd me toch voor idioot en psychopatisch uitgemaakt ??!!!??? Echt belachelijk !! Ondertussen had mijn vader  onze hondjes gelukkig achter zich getrokken en stond hij ertussen, het is goed gegaan, maar toch.......

groeten,
xx Roos xx

Hoi. Nou je kunt niet voorzichtig genoeg zijn vind ik hoor.. Ik vind kleine hondjes prima (al kunnen die ook lelijk doen haha.) maar als ik een grote tegenkom, dan loop ik toch ook in een grote bocht erom heen hoor met de kinderen.. Beter een keer een loopje te veel als dat er wat gebeurt.. Brr moet er niet aan denken..
Gr. Anne-Marie

Onze hond loopt in het bos alleen los en doen hem zodra we andere mensen tegen komen altijd aan de loijn,niet omdat ze bijt maar puur om de reden dat ze graag tegen mensen op mag springen,ik zou mijn hond ook nooit zomaar aan een kindje laten snuffelen op straat,wat schiet je ermee op?

Terug
Bovenaan