honden en baby

hoi

ik heb nog een vraagje,
hebben jullie ervaring met honden en het krijgen van je eerste kindje?
wij hebben namelijk twee honden australische kelpies, eentje van 9 en eentje van 2 jaar oud.
ik vraag me af hoe ik het straks het beste kan laten kennismaken met de baby en of ik ze tijdens de bevalling uit huis zal doen. (ga thuis bevalling als het goed gaat)
ik verwacht bij de oudste geen problemen is al sinds mijn zwangerschap veel meer beschermend tegenover mij en ik heb echt het gevoel dat ze weet dat ik zwanger ben (of kan dat niet?)
de jongste is nog speelser en jeugdiger, waardoor ik niet goed weet hoe ze zal gaan reageren.
hebben jullie tips of ervaring? hoe gaan jullie ermee om?
gr.

hoi sparkel gem,

ik ben ook zwanger van mijn eerste en ik heb ook 2 honden allebei een friese stabij. Mij is verteld dat je het kind introduceert door met het achterwerk (het liefst met een volle luier) voor de hond presenteerd, zodat ze kunnen snuffelen. Ook kun je een luier die vol is op de grond leggen, maar daar moet je wel tegen kunnen want de luier gaat helemaal aan stukjes door de kamer.
Verder is het belangrijk dat de honden niet jaloers worden op de nieuwkomer, zorg daarom dat als de baby in de kamer is de honden ook aandacht krijgen, dit is geen garantie maar het helpt vaak wel.
laat ook blijken dat jullie baby hoger in rang staat dan hun ook als het ouder word.

ik hoop dat je er wat aan hebt
groeten umbra

Hoi Sparkel gem,

Ik ben van het februariforum en heb deze ervaring dus net gehad.
Ik heb een kruising jack russel-boerenfox, een echt adhd hondje, wat op het moment dat ik mijn zoontje kreeg net 4 maanden oud was.
Wij hebben de baby direct bij thuiskomst met maxi cosi en al op de grond gezet zodat hij kon snuffelen.Ik ben achter de hond gaan zitten en heb mijn handen voorzichtig om zijn borstkastje gelegd, zodat hij het idee had van aanhalen maar ik hem toch terug kon halen als hij te hard of te druk was.
Verder heb ik hem er altijd bijgehad als ik ging voeden, hij lag en ligt nog steeds naast me op de bank als ik de kleine bij me heb.

Succes
groetjes Anouska

Hoi Sparkel gem,

Ik ben van het februariforum en heb deze ervaring dus net gehad.
Ik heb een kruising jack russel-boerenfox, een echt adhd hondje, wat op het moment dat ik mijn zoontje kreeg net 4 maanden oud was.
Wij hebben de baby direct bij thuiskomst met maxi cosi en al op de grond gezet zodat hij kon snuffelen.Ik ben achter de hond gaan zitten en heb mijn handen voorzichtig om zijn borstkastje gelegd, zodat hij het idee had van aanhalen maar ik hem toch terug kon halen als hij te hard of te druk was.
Verder heb ik hem er altijd bijgehad als ik ging voeden, hij lag en ligt nog steeds naast me op de bank als ik de kleine bij me heb.

Succes
groetjes Anouska

hoi hoi

thuisbevalling: het is rustiger voor de honden om dan ergens anders te zijn, ivm de hectiek, het geschreeuw, geur van bloed, wat als jemet spoed naar ziekenhuis moet etc. als ze gewend zijn om weleens op visite te gaan zou ik dat zeker doen.

daarna de begroeting, ik denk dat het belangrijk is dat ze weten dat de baby boven hun in de roedel staat maar dat zij ook nog gewoon aandacht krijgen. dus niet op de grond zetten bij hun, maar wel laten kennismaken en snuffelen. op gewone forum is lang geleden hier ook veel over gepraat.

ik heb 4 katten en ik ben ook benieuwd hoe dat gaat, thuisbevallen doe ik al niet. en er is goede oppas voor ze als ik in het zotel ben. daarna kennismaken en altijd erbij blijven, aandacht geven etc. en dan is het afwachten :)

hoi,

hond gewoon op zijn plaats laten als je aan het bevallen bent.
vooral als het een dominanten hond is.hij jouw beschermd,is zeker niet verstandig om in de buurt te hebben,vooral voor de verloskundige opdat moment.
mijn verloskundige is al een keer gebeten omdat kind wilde aanpakken tijdens de bevalling.
kinderen zullen de baas niet kunnen worden over een hond.maar zo lang jij in de buurt bent moet hij niks doen.daarom zeggen ze ook geen kind alleen laten met een hond,want dan mag de hond je kind waarschuwen.omdat hij dat de baas is opdat moment.
ik heb nu nieuwe hond die erg dominant,we hebben dan ook nog de bench in huis staan.
en nu heb 2 etage dus de hond komt gewoon niet boven.ben ik hem zat gaat ie gewoon zijn bench in.
tegenover baby´s is ie super lief,maar niet zo gek want het is nog geen dreigement voor hem.me dochter is 6 jaar en zodra er vriendinnen komen begint ie al uit te dagen.
ben ook heel benieuwd hoe het allemaal straks gaat met deze hond.maar hij heeft pech want ik blijf alle tijden de baas.
kan je niks vinden daarover op internet.
mijn dierenarts vond het niet nodig om een luier te geven.
gr marjan

Ik heb deze ervaring al gehad bij ons eerste kindje. Wij hebben een Duitse Dog, een heel lief beest. Ik ben uiteindelijk bevallen in het ziekenhuis en moest daar 3 dagen blijven. Kwam terug mét kind en natuurlijk "gewond". Nou, die hond had het niet meer... ik vond het best heftig, ze was helemaal van slag. Stond de eerste nacht bij elk geluid van de baby bij de slaapkamerdeur te loeien, terwijl ze ook niet boven mag komen. Ik ben pas na een kleine week met de baby naar beneden gegaan en toen hebben we ze bij elkaar gebracht. Ik vond het heel moeilijk, maar het ging heel goed. Ze zijn goede vrienden, maar ik laat ze nog steeds niet dicht bij elkaar.... en zeker niet alleen.

Ik heb deze ervaring al gehad bij ons eerste kindje. Wij hebben een Duitse Dog, een heel lief beest. Ik ben uiteindelijk bevallen in het ziekenhuis en moest daar 3 dagen blijven. Kwam terug mét kind en natuurlijk "gewond". Nou, die hond had het niet meer... ik vond het best heftig, ze was helemaal van slag. Stond de eerste nacht bij elk geluid van de baby bij de slaapkamerdeur te loeien, terwijl ze ook niet boven mag komen. Ik ben pas na een kleine week met de baby naar beneden gegaan en toen hebben we ze bij elkaar gebracht. Ik vond het heel moeilijk, maar het ging heel goed. Ze zijn goede vrienden, maar ik laat ze nog steeds niet dicht bij elkaar.... en zeker niet alleen.

Terug
Bovenaan