Honden en katten

Hoi allemaal,

Naast Laura hebben wij nog een hond en een kat die op alle momenten dat ik niet met Laura bezig ben ook hun aandacht willen.

De hond loopt meestal overdag aan dek en die is sowieso heel lief, dus dat is niet zo'n groot probleem alleen is hij nog maar 8 maanden en dus nog heel erg druk af en toe.
Waarom neemt iemand een pup als er een kind op komst is? Omdat de vorige hond overboord gespoeld is toen ik ongeveer 3 maanden zwanger was en we toch graag weer een hond wilden voor aan boord. Ik kan nog steeds niet aan die dag denken zonder tranen in mijn ogen te krijgen en ik weet nog dat ik van mijn man naar bed moest omdat hij bang werd voor de baby omdat ik zo overstuur was. De nieuwe hond (weer een Rottweiler) kende mij dus alleen maar zwanger en hij vond het heel normaal dat er een kindje kwam.  Hij probeert altijd haar koppie te likken als ik haar de fles geef, hoewel hij dat niet mag. Ik ben blij dat dat zo goed gaat.

Het probleem hebben we met de kat! Die piest sinds Laura er is overal over heen. Hij is 6,5 jaar oud en is altijd heel lief geweest, maar nu heb ik af en toe zin om hem overboord te gooien. In de schone was, op het boxkleed.... Als ik niet oplet, schiet hij Laura's slaapkamer in en piest op haar bed. Hij probeert het zelfs in de kinderwagenbak. Die kan ik dus ook nergens even neer zetten, want dan gaat het fout. Ik word er helemaal gestoord van. Heb ik net een enorme strijk gedaan gaat die rotkat erin zitten piesen. Daarnaast probeert hij ook bij iedere kans die hij krijgt Laura van mijn schoot te drukken of erbij te klimmen. Ik heb hem zelfs al een keer van Laura af gejaagd. Alleen als ze in de box ligt te slapen, dan wil hij ernaast gaan liggen slapen, maar dat wil ik weer niet!!!

Hebben jullie nog tips of is zoiets niet af te leren? Dan moet hij, denk ik naar het asiel als dit niet beter wordt.

Groetjes Ilona

Bij ons is het gelukkig niet nodig, want de kat wil niets van de baby weten en gaat haar eigen weg. Maar volgens onze huisarts is er een soort luchtverfrisser-achtig iets dat je in het stopcontact doet waar een soort antideressiva voor katten in zit. Daar voelen ze zich prettiger door en dat zou deze problemen kunnen verhelpen. Bij een vriendin van mij hielp het wel tenminste.
Hoe het heet, weet de dierenarts vast! Het is niet goedkoop, geloof ik.

Succes!

hoi hoi,

vervelend zeg! wij hebben 2 katten (poes en kater, broer en zus). Ze worden morgen 1 jaar. We hadden ze net in huis gehaald toen ik zwanger bleek te zijn. De kater heeft heel erg aan onze zoon moeten wennen, de poes had er minder moeite mee. Nu zijn ze allebei wel gewend, maar ook heel erg ondeugend geworden. Ik heb 3 kids ipv 1 (of 4 als ik mijn man wel eens meereken...) Ze vinden Mark interessant, maar ook wel een beetje eng. Ze willen wel in zijn box en maxicosi slapen en dat mag van mij wel eens zodat ze niet jaloers worden. Ik ben er toch bij als Mark er in ligt en dan komen ze er ook niet. De wieg en het ledikant is echt verboden gebied voor ze!
Een vriendin van mij had ook veel problemen met haar kat. Ik zie haar van de week en zal eens vragen wat zij gedaan heeft en dan zet ik dat wel op het forum. Tot die tijd succes!

Elise

Hoi,

Sommige katten gaan dit soort gedrag vertonen als er sprake is van stress. In dit geval een babytje erbij. De ene kat kan alles hebben en een andere kat raakt al in de stress bij een nieuw bankstel.
Therapie:   Extra aandacht geven, spelen en aaien. (apart en met baby in de buurt).
Evt verdamper feliway maar werkt maar in een berperkte ruimte. Als het dan nog niet overgaat dan eventueel medicijnen erbij iets als clomicalm. Maar dan moet je wel met kat langs de dierenarts. Zeker om uit te sluiten dat er geen sprake is van en blaasontsteking.
Je moet oppassen want ze kunnen er ook bloed bij de urine krijgen door het overmatig persen.
Kat zelf kan er niets aan doen. Dus als jij (wel begrijpelijk) erg boos wordt, wordt ook de stressfactor groter. De plasplekken liefst niet met al te sterk ruikend middel schoonmaken, anders gaan ze er juist weer plassen.
Kan wel even duren voor het overgaat.

Veel sterkte en succes met de therapie.

Groetjes,
Marjanne

Hoi, ik heb twee honden (golden retrievers) en die zijn super lief maar ze zijn ook erg gevoelig nu ze, helaas, toch merken niet meer op de eerste plaats te komen. De ene hond heeft er weinig last van, is veel met de baby bezig wil hem steeds likken ook en is heel attent. De andere hond (dat was onze eerste hond) heeft er zelf onder te lijden heb ik het gevoel. Hij eet slecht, is minder aanhankelijk en is al een keer weggelopen en een hele nacht niet thuis gekomen. Vreselijk vind ik het. Ik geef ze zoveel mogelijk aandacht maar ontkom er niet aan dat het nou eenmaal niet meer was zoals voor de komst van de baby. Ik heb echt met mijn honden te doen. Buiten dat is het soms ook wel pittig, twee honden die regelmatig uit moeten en dan zo'n kleintje die zijn eigen ritme en structuur heeft.
Succes allemaal met julllie dieren........mocht er nog iemand zijn met tips voor honden......! Heel graag!
Groetjes Marieke

Terug
Bovenaan