honger?? en dat de hele avond....

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik geef borstvoeding op verzoek. Op zich gaat dat prima en ons meisje groeit super.
's nachts komt ze 1 keer.
Dit is ongeveer het schema,

7.00 uur
10.00 uur
13.00 uur
17.00 uur

en dan begint het, 18.30 tot 21.00 kan ze de hele tijd wel door drinken.
Ze valt soms even in slaap, dan leg ik haar neer en dan is het na 15 minuten weer raak.
Ze drinkt ook steeds goed, dus het is volgens mij niet de "aandacht" die ze wil.

Herkent iemand dit?? Is het normaal?

Groetjes van Gea

Hier een soort gelijk verhaal.

Ik geef botstvoeding.
Overdag gaat alles prima. Voeding om de 3 a 4 uur en lekker slapen. Maar vanaf een uurtje of 20.00 is het drama, Meneertje wil veel drinken. Na 2x 20 minuten heeft hij nog "honger" en slapen ho maar. Gisteren heeft hij tussen de voeding van 20.00 ren 11.00 alleen maar liggen huilen. Wil hem ook niet steeds aanleggen, omdat hij dan nooit in een goed ritme komt (advies van wijkverpleegkundige). Hij groeit goed dus krijgt echt voldoende binnen ( zat ibinnen een week al boven zijn geboortegewicht). Situatie is erg vermoeiend. Heb al zitten denken om te stoppen met borstvoeding, omdat ik met flesvoeding zeker weet dat hij voldoende krijgt, maar BV is zo goed en het gaat ook best goed. Kleine heeft ook een paar weken nodig om in een goed ritme te komen. Ik zet dus nog maar even door,

groetjes Sabine

Hoi,

Ik herken dit helemaal want we hebben hetzelfde gehad met onze dochter! Vanaf ongeveer 17 uur tot 22.30 was er geen houden aan, wilde ze constant aan de borst en zo gauw we dat niet deden was het krijsen! Ik had alleen niet het idee dat het puur honger was want als ze aan de borst was, lag ze ook heel vaak onrustig te drinken, gecombineerd met rukken en krijsen...

Ook ik heb overwogen om te stoppen met borstvoeding omdat ik het zo wel heel zwaar vond. Oja Sab, ik heb trouwens wel een paar keer gekolfd om zeker te weten dat ze genoeg voeding binnenkreeg en cdaar lag het niet aan (kolfde meer dan 160 cc en dat kreeg ze bij lange na niet op toen en het "krijsgedrag" bleef.

Gelukkig gaat het nu sinds anderhalve week beter (Maaike is vandaag precies twee maanden) dus wellicht is het allemaal inderdaad een kwestie van tijd en een ritme vinden. Bij Maaike zaten ook heel vaak krampjes dwars..

Succes, Juul

inderdaad herkenbaar zeg.
Thijmen had dat 's avonds voor hij ingebakerd werd ook. Flink krijsen zeg niet normaal.
Na de voeding van ongeveer 19u ging hij dan met ons in de douche (om de dag) en dan sliep hij goed, 5 uur.
Ik kolf ook af en mijn man geeft rond 19u het flesje. Ik heb dan ook weleens 170cc en dat drinkt hij dus helemaal leeg.
Nu Thijmen ingebakerd is, slaapt hij overdag goed, na 4 uur vaak wakker maken, maar 's nachts komt hij eerder...... we wachten maar weer af.
Succes

Hoi dames,

Bedankt voor jullie reacties

Gelukkig is het een herkenbaar probleem en zo te lezen vrij "normaal".
Ik ga maar lekker door met bv, er komt dus vanzelf een ritme in.
Voor iedereen met hetzelfde probleem, veel succes.

Groetjes van Gea

hier precies hetzelfde.

ik heb vandaag op het CB het voorgelegd. En de arts zei dat kinderen vanaf 3 weken onrustig worden tussen 17.00 uur en 23.00 uur. en op mijn vraag van de enorme drang om te eten, dat kan. gewoon op je gevoel blijven voeden. en dat kan dus om het uur zijn. maar wel opletten dat ze blijft drinken en de tepel niet als een speen gaat gebruiken.

Hoi hoi,

Hier een flesvoedingsmama en ook hier is het de hele avond bal. Elke keer kleine tutbeetjes drinken en maar huilen om meer.... Lijkt dus niet echt met de borstvoeding te maken te hebben maar meer met de leeftijd.

Hopelijk is het over voor ze 18 zijn ;-)

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan