Honger,honger en nog eens honger

Ons dochtertje Zoë is nu bijna 16 weken en de laatste week heeft ze constant honger... Ik geef haar standaard 5 keer 180cc, best veel dus en soms al wat fruit en zelfs dan heeft ze niet genoeg. Vaak geef ik dan nog iets door een kleibere speen zodat ze sneller moe is van het zuigen en ik ben bang dat ze anders te dik word (ze is nu 65 cm lang en weegt 6400 gram)
Wat is wijsheid?
Groetjes Ylona

Hmmm, mijn dochtertje had dat ook rond die leeftijd (nu is ze ruim 6 maanden) wel geef ik BV. Ik ben toen gewoon met groentes en fruiit begonnen, daar wordt ze echt niet dik van. Ze vond het meteen heerlijk en toen was het ook goed.

hoi,

Mijn zoontje Sem had dat ook afgelopen week. Hij is van 29 Januari.
Sliep ineens niet meer door, hij sliep al 12 uur achtereen. Maar kwam ineens weer midden in de nacht. Hij krijgt nu een fruithapje, was oke volgens CB. en af en toe doe ik wat voeding van Friso voor hongerige babies in zijn flesje. Hij wilde ineens ok weer 5 flesjes van 180cc. Hiervoor zat hij op 4 flesjes. Dit heeft 5 dagen geduurd en afgelopen nacht heeft hij geslapen van 21.30 tot 6.45, heerlijk! 't is waarschijnlijk gewoon en fase die echt wel weer overgaat. Trouwens Sem is 62 cm en weegt 7,1 kg een lekker dikkertje dus!

groetjes Rianne

Hoi,

ik heb dit ook gehad met mijn jongste. Daarom ben ik over gestapt op voeding voor hongerige babys. Daar deed ik johannesbroodpitmeel doorheen en hij heeft tot hij met negen maanden uit een tuitbeker ging drinken altijd een speen voor pasgeborenen op de fles gehad, die hij altijd binnen vijf minuten leeg had. Als hij honger bleef houden gaf ik wel is een fles extra. Mijn huisarts zei dat hij, als het er niet weer uit kwam, gewoon nodig had. hij is nu vier jaar en weegt 18,6 kilo, wat een gemiddeld gewicht is.

groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan