Honger signalen herkennen baby 10 weken

Ik heb een zoontje van 10 weken en vindt het erg lastig om honger signalen te herkennen.

Overdag en vooral rond het middageten begint hij te 'sukkelen'. Wanneer ik denk dat hij honger heeft geef ik een flesje van 120 cc. Soms drinkt hij die wel op, soms niet. Als hij die niet heeft opgedronken dan komt hij na 30 minuten weer in de lucht en lijkt hij weer te willen drinken. Smakken, handjes bij de mond, huilen etc. Dan geeft ik opnieuw een flesje en dan drinkt hij die opeens wel meteen op?

Er zijn ook momenten dat ik 180 cc geef tijdens het avondeten. Die drinkt hij helemaal op binnen 20 minuten. Maar dan na een uur wilt hij weer? Smakken, sabbelen handjes,huilen enz. Dan denk ik hij zal toch niet weer honger hebben? hij heeft net een uur geleden een flesje van 180 cc op ? Dan probeer ik een speentje en die spuugt ie er gelijk uit, bij de pink begint hij te huilen. Dan toch maar weer een flesje en drinkt hij weer 180 cc helemaal op. Ik snap er soms niks van.

Er zit bij hem totaal geen structuur in. Overdag komt ie om het uur, 2 uur, soms 3 uur. Maar er zit echt geen 4 uur tussen. Volgens CB komt hij te snel aan. Hij drink over de hele dag kleine beetjes.

Wie heeft er tips??

Hij gaat snachts rond 21:00 naar bed. Dan heeft ie tussen 17:00 en 21:00 2 flesjes gehad met 180 cc. Dan komt hij snachts om 1:00 en dan weer om 5:00 en dan om 7:30.. en voor de rest de hele dag af en aan. Wordt er een beetje moedeloos van. Herkent iemand dit?

Sorry voor het lange verhaal.

Ik zou gaan voeden op vaste tijden, dat lijkt me handiger. 07.00-11.00-15.00-19.00-23.00 uur. En dan moet je even qua gewicht kijken hoeveel hij moet hebben. Staat op het bak babyvoeding. 

Onze dochter is nu 4 maanden en krijgt 4 flessen van 180 om 07.30-12.30-16.30-20.30 uur. En dan nog een hapje groente. 

Hoi,
Ik denk inderdaad ook dat je beter op een schema kunt voeden net als wat hierboven al geschreven staat. Mocht een nacht voeding nog nodig zijn kun je die ook nog geven.
Je mag best wat speling hebben rond de voedingstijden, dus half uurtje eerder/later maar probeer je wel een beetje aan de tijden te houden.

Het sabbelen op de handjes kan nu ook het ontdekken van de handjes (begin van alles in de mond) zijn en betekent niet altijd meer dat hij honger heeft.

Hopelijk helpt het je!

Heb ik geprobeerd. Maar als ik om 7:00 een fles geeft, 180 cc dan drinkt hij hier de helft van op en weigerd de rest. Dan denk ik dat hij vol zit? en valt hij in diepe slaap. Maar dan red hij dat niet tot 11:00 en wilt hij om 9:00 uur dus weer een beetje drinken. Soms drinkt hij de fles leeg, en soms weer niet en soms wel 2x 180 cc achter elkaar?  Als hij geen flesje krijgt begint hij te krijsen..

de ene keer drinkt hij 120 cc op, soms 150, en de nachtvoeding van 1:00 drinkt hij zo 180 cc op. Hij is meer dan 6 kilo en zou volgens de verpakking 180 cc 4 maal per dag mogen krijgen. Nou dat red hij echt niet..

Ter toevoeging: hij krijgt nutrilon forte met johannesbroodpitmeel ter verdikking.
Hij heeft hiervoor borstvoeding gehad, maar kwam echt elk uur. Vandaar nu de overstap op flesvoeding.

Je mag maximaal 1 liter voeding per dag geven. Ik zou er een beetje ritme in proberen te krijgen dat is voor jezelf ook alleen maar prettiger. Onze dochter slaapt ook niet van voeding tot voeding, maar we zorgen wel dat er altijd minimaal 3,5 uur tussen de voedingen zit anders is het hele ritme zoek.

Dank jullie wel voor de adviezen. Ik ga proberen om een vast schema aan te stellen voor hem. Is voor mijn zoontje ook wel goed. 

Terug
Bovenaan