Honger

Hoi! Ik zit met een probleem. Mijn baby heeft honger, veel honger! Ze is nu bijna 7 wkn. oud en ze krijgt 7 flesjes per 24 uur van 100cc (soms zelfs 8 van 100cc of 7 van 100/120) Ze weegt 3,5 kg dus volgens die formule zou ze maar 525 mogen per 24 uur. Nu heeft ze aan deze hoeveelheid (ruim 700cc per dag) gewoon niet genoeg. Ze komt om de 3 uur (ipv 3,5) en is dan echt pas stil als ze de fles krijgt. Speentje trapt ze niet in. Ze krijgt overigens nog Nenatal omdat ze prematuur & dysmatuur is. Ik zal wss snel gaan overstappen naar gewone Nutrilon. Ik durf haar voeding eigenlijk niet nog meer op te hogen omdat ik bang ben dat haar nieren/ maag-darmkanaal de hoeveelheid nog helemaal niet kan verwerken. Ze heeft haar flesjes overigens ook makkelijk binnen het kwartier leeg. Ook veel te snel lijkt me… <br />Herkent iemand dit, of heeft iemand tips?<br /><br />Ja

Ja, alleen was het bij ons niet zozeer de hoeveelheid voeding waar em de oplossing in zat maar de voeding zelf... Blijkt een koemelkallergie te zijn hier, bleef dus honger houden omdat hij weinig kon met het eten dat hij binnen kreeg... Misschien CB vragen voor advies over de soort voeding? Wellicht dat ze gewoon te weinig uit de voeding haalt en dat het dus voedzamer moet voor haar?

Hoi,
Wat je zou kunnen proberen is de flessen langzaam in stapjes ophogen. Vanaf 3,5 kilo zou eventueel 120 cc al mogen. Weet niet of dat met die speciale voeding die je gebruikt ook kan? Dus eerst met bijvoorbeeld 1 of 2 flessen van de dag beginnen op te hogen naar 120 cc water + het aantal schepjes voeding. Eventueel kan je dat terugkappen naar 120 cc voeding of niet afkappen en kijken wat je kleintje opdrinkt. En dan op jullie tempo de flessen ophogen.
Wat je ook dan kan proberen is eventueel als je wel op die 7 flessen blijft steken, miss 1 van de voedingen proberen minder te geven bijv 90 cc.
En dan uiteindelijk over te gaan naar de 6 flessen per dag. Maar dit blijft een beetje zoeken continu!

Veel succes!
Of miss kan je anders bij het consultatiebureau om advies vragen als je er niet aan uit komt?

Gezien het prematuur/dysmatuur verhaal kan het cb beter adviseren denk ik. Maar ik kan wel zeggen: mijn dochter was een maandje vroeg en heeft vrijwel nooit langer dan 2,5 uur tussen haar flessen kunnen houden, in het begin nog minder. Pas toen we vaste voeding begonnen lukte 4 uur, maar dat was dus met een hapje tussendoor. Niet elk kindje kan zo lang tussen voedingen aan. Staar je daar niet blind op, die schemas. Mijn dochter dronk ook echt altijd wel een paar flessen meer tot een maand of 9/10. Wel kleinere flessen per keer. Ook nog lang een avondvoeding en nachtvoedingen. Zat een tijd over de 1 liter heen en alles.

Ik zou zeker het CB vragen of ze met je mee kunnen denken. Er zijn gewoon kindjes die meer nodig hebben! ?

Over de snelheid van het leegdrinken van het flesje… Mijn dochter heeft er nog nooit langer dan 10 minuten over gedaan, zelfs niet met een prematuurspeen (probeerde we toen uit ivm haar reflux). Alleen aan de borst deed ze er langer over. Gewoon lekkere trek denk ik ?.
Als ze er geen last van heeft is het oké toch?

Wel kan het soms zijn dat de zuigbehoefte dan nog niet helemaal ‘voldaan’ is, in het begin had ze daarna dan nog even haar speentje nodig. ☺️
Veel succes!!

Terug
Bovenaan