honger

Hoi,

Ik ben nu 7 en een halve week zwanger en ik heb steeds maar "honger". Ik word er echt een beetje gek van.. Herkennen jullie dit? En heeft iemand misschien wat tips om de "honger" gezond te stillen?
 
Ik had ook steeds honger. In het begin wilde ik me nog wel eens "vergrijpen" aan snoep/chips. maar aangezien dat ook niet echt goed was heb ik er toen maar voor gezorgd dat ik altijd rauwkost (komkommer al in plakjes gesneden, cherrytomaten, radijsjes etc.) had liggen of lekker vers fruit. Soms hielp het ook om een glaasje prik te drinken (illusie van snoepen). Maar het enig wat helpt is gewoon eten. Ik had ook echt een knorrende maag dus drinken helpt dan al niet meer. Probeer in ieder geval om iets gezonds te eten i.p.v. te gaan snaaien zoals ik in het begin deed.
 
Afgezien dus van gezonde snacks was bij mij het honger gevoel vooral behoefte aan zout (ik ben gezegend met een lage bloeddruk) dus ik ben over gestapt op de boullion, hielp erg goed en is nog lekker ook.
 
Hoi,
helaas kan ik alleen maar zeggen probeer groente en fruit te pakken en geen koeken of zakken chips. Zelf heb ik er gelukkig weinig last van gehad. Ik at me alleen wezeloos aan geroosterde boterhammen met smeerkaas en dat de hele dag door als ik de kans kreeg. Totdat bleek dat ik zwangerschapssuiker had. Moest direct op dieet. Maar een lekker stukjes komkommer of een schaaltje aardbeien is ook lekker.
Succes ermee.
 
hahahaha!! Ik had dat ook! (inmiddels ben ik bevallen van een zoon, nu alweer 4 maanden)

Rond die tijd was ik alleen maar aan het schransen en zo van de een op andere dag was het afgelopen. Rond 10 weken brak bij mij een periode van misselijkheid aan. Hopelijk gaat dat bij jou niet op!

Ach, probeer lekker te genieten van je eetlust; zo vaak ben je niet zwanger!
(Oke, misschien heb ik makkelijk praten, maar ik heb me er niets van aan getrokken!!)
 
je kan het beste vaak kleine porties eten en veel water drinken wil ook helpen.
Ik neem vaak om 2 uur fruit en om 4 uur ( ja wel de bekende), de cup a soup.

groetjes simone, 28 weken
 
Terug
Bovenaan