honger?

Hallo ladies,

Ik heb een vraagje. Ik ben nu 6,5 week zwanger en Ik ben (gelukkig) nog niet misselijk geweest. Wel heb ik soms een weeig gevoel alsof ik niet gegeten heb, vaak zo'n 2-3 uur na het ontbijt/de lunch.
Nu ontbeet/lunchte ik altijd met 2 boterhammen, dit was altijd voldoende. Ik woog toen ik zwanger was 54 kg, voor mij een goed gewicht (niet te licht).
Nu vraag ik mij af: Is dit mijn versie van misselijk zijn, of heeft mijn lichaam inderdaad gewoon meer voedsel nodig? Voordat ik zwanger was had ik dit gevoel ook wel eens maar dan als ik bv. helemaal niet gegeten had. Dan was mijn bloedsuikerspiegel blijkbaar te laag...
Ik denk dus dat ik meer moet eten, herkennen jullie dit?? Het kan toch niet zo zijn dat ik ipv 3x per dag 6x per dag flink moet eten!
Graag jullie reacties!

Hoi Caro,

Hoe bestaat het dat als je lichaam toch duidelijk aangeeft dat je honger (een lage bloedsuiker hebt) dat je dan nog twijfelt of je moet gaan eten?

Als je zwanger bent heb je gewoon meer calorieen nodig, en zeker meer of andere voedingsstoffen. Je hoeft heus niet 6x per dag je vol te stoppen maar om de 3 uur iets eten is heel gewoon om je bloedsuiker en energie (en dus ook die van de baby op peil te houden.

Als je goed oplet geeft je lichaam precies aan waar het behoefte aan heeft.

Dus, als je honger hebt: eet.

groetjes Renate 38 weken

Hoi Caro,

ik heb ook veel meer honger sinds ik zwanger ben. Ik eet nu gewoon in iedere maaltijd een boterham meer, neem tussendoor wat vaker iets gezonds als fruit en yoghurt en muslirepen. Het kan gewoon niet anders want ik wordt flauw en weeig net als jij. Ik ben nu 30 weken en 9 kilo aangekomen, dat is heel normaal. Je moet niet bang worden om dik te worden hoor, je lichaam heeft nu gewoon andere dingen nodig voor je baby. Na de zwangerschap wordt je voedingsbehoefte weer zoals vanouds. Geef er maar aan toe, het is je baby die er om vraagt!

zou ik eens iets vertellen?: ik moet om het uur zeker iets eten anders wordt het me slecht!
ik woog ook voor mijn zw.schap 54 kilo. nu zit ik aan de 62kilo dus 8 kilo aangekomen in 28weken.
nou dat is niks teveel hoor. ik heb ongelooflijke honger, en eet dan of peperkoek of een boterham. ik eet nu zeker 8 boterhammen per dag. 3 stukken fruit en nog andere dingen zoals cup a soup, een koekje of iets anders lekkers...je mag gerust genieten!!
ga NOOIT LIJNEN!! dat is super slecht.
ik heb vaak het idee dat mijn babytje me helemaal leeg eet, ik geef eraan toe...tja wat wil je...anders voel je je alleen maar slecht.
eetse.
gr. sandy

Natuurlijk moet je meer gaan eten als je zwanger bent. je zult wel meer rare dingen aan je eetpatroon gaan merken. Dingen die je ineens niet meer lust, of een zoete voorkeur ipv hartig. Dat is helemaal normaal.

Als je moe bent moet je uitrusten en als je honger hebt moet je eten. Zo luiter je naar wat je lichaam nodig heeft.

hoioi

in het begin van mijn zwangerschap kon ik dat gevoel stillen met volkoren biscuits (geen biscuitJES, maar biscuits, staat op t pak. soort goedkope liga's). kennelijk was het teon alleen een kwestie van een bodempje in mijn maag. goed kauwen, langzaam eten dat stilt beter dan snel van alles naar binnen werken.
rond 20 weken bleek ik wel gewoon honger te hebben, toen heb ik ook echt wel meer gegeten. je kunt het voor jezelf uitproberen. als een cracker helpt hoef je geen 6 boterhammen te eten, maar als dat niet helpt geloof ik ook wel in het idee dat je lichaam om voedsel vraagt.

ik eet wel vaker, om de bloedsuikerspiegel in orde te houden. ik merkte dat ik anders ging snacken en dat wil je helemaal niet (werkt super averechts, bij mij tenminste -ik word heel moe van suiker).

succes! en groeten
lies

hoi, ja zo ging het bij mij ook. Ik woog 50 kg voordat ik zwanger was en ik kreeg ook veel meer honger, vooral 's nachts, soms at ik wel 3x een boterham. Maar at juist de misselijkheid weg. Was voor mij beter dan spugen. Succes en gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk!

Terug
Bovenaan