honger

hallo,
mijn dochert is acht weken oud? en ik geef haar borstvoeding. ze is de laatst twee weken onrustig is, ze werdt heel vaak waker. zijn er tips voor mee????? graag wil ik horen.
Alvast bedankt,
 
Ik weet hoe je je voelt. Dylan had dit toen hij 5 weken oud was. Later kwamen we erachter dat hij gewoon zuigbehoefte had. Wij zijn dan ook begonnen met een flesje water, met een klein beetje diksap erin. Sindsdien kwam hij mooi uit met zijn voedingen en als hij tussendoor wakker werd kreeg hij gewoon wat te drinken. Hij wilde namelijk geen speen.

Succes,
Bianca.
 
Ik geef mijn dochter nog steeds volledig borstvoeding en ik heb gemerkt dat er rond bepaalde 'weken' regeldagen/groeispurtjes zijn. Ze kwam dan vaker, was huileriger en voor mijn gevoel liep ik de hele dag met haar aan de borst. Maar dat was na enkele weken gewoon weer over. Ik zou haar gewoon maar steeds aanleggen... Het kan natuurlijk iets anders zijn, maar dan heb je dit maar vast geprobeerd.
Groetjes,
Karin.
 
Wat jij beschrijft klinkt als regeldagen.
Borstvoeding werkt op vraag en aanbod. Je borsten maken zoveel melk als je baby vraagt. Om de zoveel tijd maakt je baby een sprongetje in groei of ontwikkeling, waardoor het meer melk wil. Om je borsten te laten weten dat er meer melk gemaakt worden moet, wordt je kind onrustig en wil het vaak aan de borst. Als je hiebsr gewoon aan toegeeft is, wordt de balans snel hersteld en maken je borsten weer zoveel dat je kid tevreden is.
Flesjes bijgeven verstoren de balans en verlengen de onrustige periode.
o wie so mag een kind jonger dan 6 maanden geen water of sap naast de borst !
 
Terug
Bovenaan