honger

hallo allemaal,

Mijn zoontje is 6 weken oud, tot vorige week zaterdag heb ik borstvoeding gegeven, maar omdat hij zo onrustig bleef ben ik over gegaan op de fles, de eerste fles dronk hij (na al een half uur aan de borst te hebben gedronken helemaal leeg) nog steeds kan ik hem niet tevreden wegleggen want dan begint hij te huilen hoeveel voeding ik hem ook geef. af en toe na een paar flinke flessen 180 cc lukt het. wie herkend dit? ik denk namelijk dat mijn zoontje een hongerige baby is.
 
Hoi Anja,

Misschien heeft je zoontje heel veel zuigbehoefte.
Het is niet zo heel raar dat de fles opgaat. Want hij heeft zuigbehoefte. En een fles gaat zo veel makkelijker dan drinken uit de borst dat hij daar geen moeite voor hoeft te doen. Maar als je hem dan weglegt heeft hij die behoefte nog steeds.
Misschien een speentje.

Ik denk eerlijk gezegt dat hij aan de bv wel genoeg had maar meer wilde zuigen.
Maar dat is natuurlijk een gok omdat ik je kindje niet ken.

Als je denkt dat hij echt honger heeft kan je voeding geven voor hongerige babys.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi Anja en Joyce,

Het lijkt mij dat hij toch echt honger heeft, want anders zou hij niet doordrinken. Mijn dochtertje huilt heel soms ook nog na het drinken (borstvoeding), maar dan wil ze niks meer. Een speentje helpt dan wel.
Ik vind het trouwens wel veel wat hij op kan, 180 cc met 6 weken. Als ik mijn dochtertje een fles gaf met die leeftijd, ging er met moeite 100-120 cc in!
Misschien eens vragen op het consultatiebureau?

Groetjes, Pam
 
herken het wel en ben overgegaan op forte voeding. mijn dochter is veranderd in een vrolijke, tevreden baby. wat een verschil! ze huilt echt alleen als ze honger heeft en ik kan de klok erop gelijk zetten! mijn ervaring is dat als een baby vol is hij niet verder drinkt, toch?
je kunt de voeding proberen?
sterkte

groetjes Anna
 
hoi
je dochtertje krijgt wel heel veel voeding hoor ik weet niet hoeveel ze weegt, in het begin had mijn zoontje ookheel veel honger en gaf hem ook meer dan dat hij mocht(gevolg heel veel spugen maar toch steeds weer vragen om eten) dit is een eenvoudig schematje
gewicht x 170=?
? : aantal voedingen = zoveel per voeding.
dus bv.
4kilo x 170=680cc
680cc : 6voedingen = 113cc per voeding

mijn zoontje 3 maand weegt 7000gram
dus 7kilo x 170 =1190 cc
maar hij mag max 1ltr hbben
dus dan wordt het
1liter : 5 voedingen = 200cc per voeding.

maar door al het spugen wat hij deed zit ik nu weer op 150 per voeding, en als ik het ophoog begint hij weer met spugen.

ik zou het gewoon even met het cb overleggen. misschien kun je er nutriton doordoen of toch in overleg overstappen op een andere voeding.
veel succes
 
Terug
Bovenaan