honger

hallo
mijn zoontje is nu 4 weken en krijgt flesvoeding
hij krijgt nu nutrilon 1, en steeds 100 ml per keer, maar na een uur wordt hij weer wakker en heeft weer honger
wat moet ik doen
geef ik welke de goeie voeding
wie kan me helpen
groetjes veronica

 
Hoeveel voedingen geef je per dag?
Een makkelijk hulpmiddel is te onthouden dat ze minimaal 5 en maximaal 8 voedingen per dag moeten hebben.
Het is zo ongeveer 150cc per kilo.
Dus als je zoontje 4 kilo weegt, dan dus 600cc per dag. Tenminste volgens de schema's. Mijn zoontje zat toen al op 800cc.
Wat je in ieder geval moet weten is dat hij niet meere dan 1 liter voeding per dag mag hebben.
Dus als hij nog honger heeft, dan geef je hem toch 150cc?
Het ene kindje eet gewoon wat beter als de andere.
Ik zou alleen op andere voeding overstappen als hij zelfs met die liter geen genoegen neemt, of als hij spuugt of veel krampjes heeft, of moeilijk poept of zo. Als hij het op deze voeding goed doet, zou ik deze voeding gewoon blijven gebruiken hoor!
 
Hoi Veronica,

Mijn zoontje had ook regelmatig niet genoeg aan zijn flesje. Ik ben toen overgegaan op de Nutrilon 1 Comfort. Dat is speciale voeding voor hongerige baby's. Er zit hetzelfde in als in gewone voeding alleen hebben ze minder snel honger.

Misschien heb je er wat aan, succes!

Groetjes,
Nanda
 
Hoi hoi,

Jouw zoontje krijgt waarschijnlijk nog 6 flessen????

Het rekensommetje is eigenlijk heel makkelijk. Ze hebben per dag 150 ml per kg gewicht nodig. Dat deel je dan door 6 en je weet precies hoeveel hij per fles moet krijgen.

En anders kun je met het CB overleggen of de nutrilon forte is voor je kindje is. Speciaal voor de hongerige baby. Mijn zoontje was het namelijk ook hahaha

Hopelijk kun je hier iets mee.....
Succes!
 
Hoi mijn zoontje krijgt de flessen half om half
Dan bedoel ik half nutrilon 1 en half forte poeder
De laatste fles krijgt hij helemaal forte want dan slaapt hij de nacht lekker door, maar dat is voor jouw kindje nog aan de vroege kant hoor. Maar vraag inderdaad het CB maar eens wat die jou voor advies geven

Succes
 
hoi
bedankt voor jullie reacties
ik heb het overlegd met de cb en ik mag de ene keer nutrilon 1 geven en de andere keer nutrilon forte geven kijken hoe hij daarop reageerd
dus om en om
en vanaf wanneer kan je het eigenlijk merken

groetjes veronica
 
IK zou gewoon eerst wat meer in de fles doen. Mijn dochtertje is nu 3 weken en krijgt 120 ml per fles. Over het algemeen krijgt ze 6 voedingen per dag. Maar luister vooral naar je eigen ingeving, als jij denkt dat ze meer mag doe dat dan. Luister niet teveel naar anderen. Succes.
 
Terug
Bovenaan