Honger

Hoi,

Onze zoon is net 10 weken en hij zit al ruim 3 weken op 5x 200 ml. De tijd tussen voedingen wordt nu steeds korter en als we zo door gaan gaat hij terug naar 6 voedingen per dag. Is het al aan te raden molenaars kindermeel in zijn voeding te doen? We hebben ook Friso extra voor hongerige baby's maar dan heeft hij last van harde ontlasting.

 
Ik denk dat het nog een beetje vroeg is. Misschien kun je beter even het consultatie bureau bellen.
Ik weet niet hoe zwaar hij is, maar mijn dochtertje van 17 wkn drinkt nog maar 150 om de 3,5 uur.
Nou drinkt zij erg weinig, maar 200cc is volgens mij wel veel. Misschien kun je vragen op het CB of je Nutrilon forte mag geven. Dat is speciaal voor hongerige baby's.

Succes!
 
Molenaars Kindermeel is inderdaad wat vroeg, maar je kunt een aantal dingen doen:
- zorgen dat hij wat langer met zijn fles doet, d.m.v. een kleinere speen.
- het geven van een fopspeen, misschien heeft hij wel veel zuigbehoefte
- wel friso extra geven maar dan extra water in zijn flesje doen. Nutrilon Forte heeft dezelfde uitwerking als Friso Extra, dus dat maakt niet uit.
Succes...
 
Mijn zoontje heeft alle soorten voedingen geprobeerd dus ook friso extra en nutricia forte niks hielp totdat ik overstapte op Similac en dat hielp super goed en het scheelt ook nog eens de helft in de prijs! Suc6 ermee!
 
Similac is een echte verstopper, dus die zou ik je zeker niet aanraden.
Je zou inderdaad een kleinere speen kunnen gebruiken. Hoelang doet hij over zijn fles? Het zou tussen de 20 en 30 minuten moeten duren voordat hij hem leeg heeft gedronken.
Ik geef zelf ook al vanaf 8 weken (nu 20) 5 x 200ml. Dat is prima. Zolang het maar niet boven 1 liter voeding per dag komt.
 
Ik geef ook Similac, al vanaf het begin(hij is nu 9,5 weken oud), en dat gaat prima. Helemaal geen verstopper, dat is gewoon onzin. Ieder kind vind iets anders prettig.

Groetjes
 
Hoi Sandra

Mijn zoontje had ook altijd nog honger na de fles.
Nu geef ik hem nutrilon voor de hongerige baby.
Ook dat bleek niet voldoende.
Toen heb ik de lijn van de nutricia gebeld en die adviseerde om er nutriton in te doen. Daar zit johannesbroodpitmeel in en daar word de voeding ook dikker van.
Ik moet zeggen dat het bij mijn zoontje wel helpt hij komt nu overdag om de 4 uur en snachts om de 5 uur {savonds de laatste voeding doe ik een schepje meer nutriton erin}.
Dus dit zou je eens kunnen proberen.

Succes ermee
Groetjes Mary
 
Terug
Bovenaan