honger!

Hallo,
mijn dochter van 6 weken oud drinkt 8 keer per 24 uur een fles van 100 cc leeg. De kinderarts vond dit wel wat veel maar zag geen probleem, ze is verder kerngezond en groeit goed. Probleem is echter dat ze maar een krappe 10 minuten over een fles doet en vervolgens een fopspeentje nodig heeft vanwege de zuigbehoefte. Bovendien houdt ze het maar met moeite 3 uur vol tot de volgende voeding. Zou het zinvol zijn om speciale voeding voor hongerige baby's te gaan gebruiken? Wie heeft hier ervaring mee, positief dan wel negatief?
 
Hoi Karin,

Heb zelf geen ervaring met voeding voor hongerige baby's maar mijn zoontje van ruim 4 weken drinkt 7x per dag een fles van 130 cc leeg. En na 2,5 uur lijkt hij weer enorme honger te hebben!! Morgen moeten wij naar het CB dus dan vraag ik meteen of hij die voeding ook nodig heeft. Het is geen antwoord op je vraag maar wilde het toch even vertellen. Groetjes, Tanja

 
Hoi Karin,

Onze dochter is nu bijna 6 weken en wij gebruiken al 3 weken voeding voor hongerige baby`s. Wij doen dit mengen met de gewone melk dus 2 schepjes gewone melk en 2 schepjes voor hongerige baby`s. S`nachts doen wij de voeding helemaal voor hongerige baby`s, dit bevalt prima.
Je moet alleen wel kijken of ze het goed wegdrinkt want het is iets dikker dan de normale voeding ( friso ) anders moet je het gaatje iets groter maken. Succes !!
Gr Kelly
 
Dag Karin,

Onze zoon heeft ook problemen gehad met de flesvoeding na de overstap van borstvoeding. Ook hij dronk zijn fles in 10 minuten leeg. Navraag bij Nutricia heeft uitgewezen dat een baby cA. 20 MINUTEN over een fles hoort te doen anders geven de hersenen geen signaal dat een baby genoeg heeft. Ik heb de kleinste speen op de Avent fles gekocht en vanaf toen doet hij ca. 20 a 25 minuten over een fles (180 ml, 6 schepen Nutrilon 1 voor hongerige baby's). Het probleem van eerder eten was opgelost. Het kan ook zijn dat je baby last heeft van zgn. regeldagen. Die heb je ook met de fles heb ik gemerkt. Na een dag of 2 is dit weer over. Onze zoon zit thans nog steeds op 6 voedingen (is inmiddels 14 weken). Meer voeding geven heeft geen zin aangezien hij dit uitspuugt of in de fles laat zitten. Dus voorlopig blijven wij om de 3,5 uur een fles geven, het is even niet anders. Het zal zich wel weer oplossen.

Mijn advies dus: koop de kleinste speen en geef voeding voor hongerige baby's. Wellicht kun je ook eens 5 scheppen proberen, de ene baby heeft nl. meer honger als de ander.

gr. ANgela
 
een baby hoort 20 minuten over de fles te doen ivm een signaal in de hersenen dat de baby voldoende heeft gehad (verzadiging). Koop dus de kleinste speen die er is (bijv. nr. 1 van Avent) en probeer dit eens. Mocht je kind dan nog honger hebben, dan zou ik overstappen naar voeding voor hongerige baby's. Wij hebben er baat bij gehad, onze zoon knoeide ontzettend met de fles en had deze ook nl. al binnen 10 minuten leeg (180 ml).
 
Terug
Bovenaan