Honger?!?

Hallo allemaal,

We zitten hier al een tijdje met het probleem dat zoonlief (12 wk) niet genoeg heeft aan 1 lt fv, we gaven omneo ivm krampjes we zijn nu wel half over naar de gewone nutrilon (nutricia gaf aan dat ze met omneo wel vaker dit probleem horen). Ook krijgt hij 5 schepjes JBP door elke voeding en 10cc water extra. En nog is het vaak huilen als de fles op is. Hij doet er ong 15 min over. Het CB zei 2 wk geleden al dat we rijstebloem moesten gaan gebruiken (ben ik niet echt een voorstander van voor 4 mnd). Nu is mijn zoon wel hard gegroeit tussen de 1 en 2 mnd (op alle fronten dus niet alleen het gewicht). Tussen de voeding overdag zit met moeite 3,5 uur en 's nachts dan 10 uur (heerlijk) maar het wordt steeds moeilijker om de dag door te komen (qua eten dan).
Wie herkent dit en wat kunnen we nog meer proberen?????

gr Ineke
 
hoi hoi,

mijn dochter 5 mnd huilt ook als haar fles leeg is.. of ik er nu 50 of 250 cc in doe, huilen doet ze toch..
Maar ze huilt niet van de honger maar gewoon omdat ze lekker ligt te genieten van de fles in ineens ie de fles leeg.
soort teleurstellig, na 3 minuten kan ze er weer om lachen...
liefs
 
Wij zitten ook al heel lang te klooien met de voeding.... Op het CB zeggen ze dat wanneer je kindje goed groeit je je geen zorgen moet maken. Maar toch... Wij proberen ons zoontje (9 weken) niet meer te geven, want daar komt geen einde aan, maar de fles wat rijker te maken. Gewone hoeveelheid melk, rijstebloem en johannesbroodpitmeel om vertsopping tegen te gaan vanwege de rijstebloem. We weten nog niet hoe het gaat, zijn zelf nog in de testfase... Het drinkgaatje in de speen maken we iets groter met een uitgekookte luierspeld.
 
je kan gerust rijstebloem gebruiken.
Mijn zoontje krijgt het al vanaf week 6. Wel verdun ik de voeding dan met 10 cc extra water. Alhoewel hij nooit last heeft gehad. Meer uit voorzorg.
Succes
 
Je zou nog (gedeeltelijk) Nutrilon Forte kunnen proberen, hoewel dat wel weer meer krampjes kan geven. Maar van teveel gerommel met de voeding wordt het allemaal ook niet beter. Toch nog maar even doorbijten tot die 4 mnd? Het groeien gaat de eerste maanden wel waanzinnig hard en daarna wordt dat geleidelijk minder, dus het zou ook wel kunnen dat je zoontje binnenkort wel weer beter toe kan met die liter voeding.
 
Hoi Ineke,

Je zou je zoontje ook eens wat afgekoeld gekookt water kunnen geven om de tijd tussen de flessen wat te rekken. En wat betreft de rijstebloem dat kan je gerust gebruiken(niet teveel in een keer, schepje van de JBPM) maar houd er wel rekening mee dat het niet meteen aanslaat dat kan wel een een paar dagen tot een weekje duren. Succes ermee! Daantje (RJ 3 & Davey 5mnd)
 
Je moet gewoon doen wat je gevoel je ingeeft, als jij denkt dat hij meer voeding nodig heeft dan geef je dat toch. Wij hebben dat ook met onze zoon gedaan en waarschijnlijk was het een groeispurt geweest want nu drinkt hij weer 180 cc en soms nog 210cc per keer en hij is vandaag 3maanden. Op het cb gaan ze uit van gemiddelden maar elk kind is anders. Ik hoop dat je er wat aan hebt, veel succes.
 
Terug
Bovenaan