Honger!?

Hallo,

Mijn zoontje van 14 weken krijgt nu een poosje 5 voedingen. Dat is dus ongeveer om de 4 uren. De laatste dagen begint hijm echter al na 2 of 3 uurtjes te huilen en is dan niet eerder stil dan na zijn flesje. Zo kom ik niet uit. Op deze manier zou hij wel 6 voedingen krijgen maar dan krijgt hij te veel.
Ik durf ook geen voeding voor hongerige babys te geven want ik hoorde dat dar verstopping kan geven en hij heeft al moeite met de ontlasting.
Wie herkent dit of weet raad?
 
Het klinkt wel als regeldagen oftewel honger.... Ik weet niet hoeveel hij krijgt, maar ik geloof dat ik het eerst eens zou proberen met een beetje meer voeding per fles... Hoef je niet terug naar 6 voedingen per dag. Als hij maar niet meer krijgt dan 1 liter vocht heb ik me laten vertellen. En hongerige baby voeding kan altijd nog wel, alleen doen als je je er goed bij voelt! Succes!
 
Je kan ook voeding voor hongerige babies mengen met gewone voeding hoor. Dan is het effect niet zo sterk natuurlijk maar wel beter voor zijn darmen als hij daar al last van heeft. Je kan ook rijstebloem door de voeding heen doen als hij 4 maanden is.
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu bijna 16 weken en is ook echt een hongerige baby. Hij kreeg tot vorige week 5 voedingen van 210 cc van de nutrilon forte. Hij heeft echt helemaal nergens last van. Al zo'n 6 weken geleden zijn wij begonnen om in de laaste fles een aantal schepjes nutrix te doen. Ik heb alles geprobeerd om hem verder rustig te houden. Hij huilde veel omdat hij erg veel honger had ( hij is inmiddels ruim 7 kilo) Nu krijgt hij sinds vorige week een fruithapje en pas nu heb ik het gevoel dat hij echt tevreden is.
Ga gewoon op je gevoel af. Geef de baby desnoods wat meer voeding. Je kan altijd nog proberen om extra water aan de fles toe te voegen.
Succes.

Groeten danielle, moeder van Mathijs, bijna 16 weken
 
Terug
Bovenaan