Honger

hallo iedereen.

Zo schreef ik vorige week nog dat celine slecht dronk.
Dat is zaterdagnacht op zondag omgeslagen in het omgekeerde.
Nu drinkt ze weer normaal sóchtens om de 4 uur maar s'middags komt ze om de 2 uur soms zelf anderhalf uur al weer voor drinken en ze schreeuwt echt alles bij elkaar als ze geen drinken krijgt.
Ze krijgt 5 flessen van 180cc plus 6 scheppen moet genoeg zijn op een dag maar celine wil veel meer.
Nu geef ik tussen door de speen dus het is geen zuig behoefte en ze krijgt wat water of vekelthee dan.
Maae celine neemt daar geen genoegen mee ze wil melk anders zal de hele buurt het weten.
Wie weet hoeveel voeding ze op een dag maximaal mag hebben.
Vorige week was niet leuk met weinig eten maar dit vind ik ook niet leuk met alleen maar willen eten.
Misschien weer een groeispurt herkent ieman d dit.
groeten jacqueline

Hoi

Ik zou gewoon lekker naar je kindje luisteren. Mijn zoontje heeft ook soms periodes dat hij niet wil drinken en soms kan hij geen genoeg krijgen. Heeft volgens mij te maken met de ontwikkeling, als ze veel dingen leren hebben ze ook meer honger.
Wellicht kan je de melk wat dunner maken, dus b.v. 200 ml water met 6 schepjes, dan heeft ze meer melk met dezelfde voedingswaarde. (ben ik duidelijk??).

Succes
Caroline

Hallo,

Ik heb geen idee hoe oud je kindje is...maar is een beetje pap door de fles heen geen optie??.....Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat de kleine een bepaalde fase ingaat...dus iets nieuws gaat ontdekken..dan zie je namelijk ook verandering in o.a het eten!....molenaars kindermeel mag je al vrij vroeg geven...het cb zal het je afraden ben ik bang...maar ja waar doen die niet moeilijk over?....Ik persoonlijk zou zoiets gaan proberen en anders misschien iets meer voeding...210/7??....of overstappen naar voeding voor hongerige baby's..

groetjes toos

Even snel teruggezocht hoe oud ze nu ongeveer is, en volgens mij moet ze nu dan 13 weken zijn.....   In principe komt de volgende groeispurt zo ongeveer rond de 15 weken. Kan natuurlijk zijn dat die wat eerder is gekomen. Heb zelf de afgelopen twee weken ook zo lopen etteren met mijn Renée (ook 13 weken)......

Zou ze niet tevredener zijn als je de hoeveelheid voeding 's middags juist wat meer verdeeld over de middag??? Dus in plaats van hele flessen om de 4 uur, halve flessen om de twee uur???? Ik geef borstvoeding dus ik leg ook gewoon aan als ze geen andere troost meer pakt.... En ja, dan krijgt ze ook teveel binnen.... (merk ik aan het spugen) Kwaad kan het volgens mij niet, zeker niet als het maar om een paar dagen gaat. Misschien is ze gewoon de schade van de afgelopen week aan het inhalen.

Ik zou gewoon wat meer geven. Je kan natuurlijk proberen om de voeding juist wat dunner te maken, zoals een andere moeder al zei... Helpt dat niet, kan je ook juist iets meer voeding erin doen (schepjes niet los door de poeder maar even aandrukken, dat heeft namelijk juist bij mijn middelste geholpen). Ik was toen ook niet zo precies met de voorschriften.... Met borstvoeding mogen ze pakken wat ze willen, en met flesvoeding zou dat niet mogen????? Ik maakte het niet te gek, maar speelde wel met de hoeveelheden.

Doe gewoon wat je gevoel je ingeeft. En bijna in alle gevallen is het een fase waar je weer even doorheen moet.... Best kans dat je morgen al weer zegt: Poeh, ze doet het weer helemaal normaal volgens de boekjes........

Succes, groetjes Nynke

Terug
Bovenaan