Honger????

Mijn dochter is 11,5 maanden oud. En sinds 2 weken zijn we borstvoeding aan het afbouwen. Alleen mijn dochter wil niet drinken uit de fles of uit een beker. Dus we geven het met een lepeltje.......is wel omslachtig maar je moet toch wat.
Op het moment krijgt ze ;s-ochtends pap, rond tussen 10 en 11 potje fruit (vers fruit vindt ze helemaal niks), dan rond 12 uur flesje kunstvoeding (150ml) met een lepeltje dan gaat ze slapen voor ca. 2 uur. Als ze wakker wordt krijgt ze boterham met boter (beleg vindt ze ook niets) eventueel nog wat melk. Tussen door krijgt ze ook nog water als ze wilt (sap, thee...ed vindt ze niet lekker). Dan rond 18 uur krijgt ze potje groente of ze eet met de pot mee. Dan om 20:00 uur papfles (200ml) met een lepeltje. Je zou dan verwachten dat ze dan wel een aantal uur slaapt. Nee hoor rond 23:00 uur wordt ze wakker en heeft ze honger......tenminste dat lijkt zou. Ze wordt pas rustig als ik haar laat drinken (ze krijgt 's-nachts nog de borst) en ze drinkt gerust uit beide borsten. En dan komt 2 a 3 uur later weer.
En dan weer 2 a 3 uur later. Heeft ze nu honger of niet. Ze drinkt echt goed uit de borsten. Moet ik misschien overgaan op kunstvoeding voor hongerig baby's?????
Heeft ze echt honger of is het gewoonte van haar om steeds wakker te worden???
HELP ME.........bedankt

 
wat dacht je van moederliefde?
melk van mama fijn dicht bij jou zijn?
regeldaagjes...
waarom overstappen op fles??
voor hongerige baby's? flesje op huilen maar want er zit niet meer in..
en de borst komt zoveel uit als ze wilt..dus kan ze nooit teveel drinken en tevreden zijn..
ieder zijn keus..maar je kindje geeft denk jk alleen aan fijn bij jou te zijn..
geniet er maar fijn van want uiteindelijk wordt ook dit weer anders..als ze er niet meer aan toe is of genoeg heeft van de borst geeft ze dit wel aan..
mooi toch dat ze nu al zo kunnen beslissen en duidelijk maken wat ze wel en niet willen?
waarom zou je dit dan afpakken..
ook voor jezelf is het fijn dat ze het zo aanpakt dan kun jij rustig afbouwen en heb je ook minder kans op een borstontsteking of ergere dingen...
 
Hoi,

Ik denk dat je dochtertje een hint geeft: zíj wil de borstvoeding nog niet afbouwen.... Borstvoeding is eigenlijk ook veel meer dan alleen voeding; het geeft je kind een gevoel van veiligheid, geborgenheid, rust en het biedt troost.  Het lichaamscontact, de smaak van jouw melk, dat is een heel vertrouwd iets voor je kindje. Het is een heel natuurlijke reactie, dat je kindje daar  de voorkeur aan geeft en  steeds weer naar die vertrouwde basis terugkeert. Misschien is ze er niet aan toe om er afstand van te nemen?

Stel je vraag eens op www.borstvoedingsforum.nl ; daar tref je vast moeders, die jouw situatie herkennen. Wellicht vind je daar de gouden tip?

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
 
Terug
Bovenaan