Honger????????????

Hallo allemaal.

Mijn zoontje is nu acht weken.
Hij is 19 December geboren.
Hij krijgt nutrilon voeding voor hongerige baby's, maar overdag blijft hij om de drie uur komen.
Wat kan ik hieraan doen?
Ik heb al heel veel geprobeerd.
Ik heb eerst geprobeerd om ipv 130cc 150cc voeding te geven zodat hij wel die vier uur vol hoed, maar dat ik ook geen succes.
Morgen ga ik proberen om iets minder in de fles te doen en dan gewoon om de drie uur, ik weet het ook niet meer.
Ik zeur wel, maar eigenlijk mag ik niet klagen, hij slaapt namelijk al een week 's nachts door. meestal krijgt hij tussen 21.00 en 22.00 de laatste fles en komt hij pas tussen 6.00 en acht uur.
Maar overdag blijft hij na drie uur huilen tot hij de volgende fles heeft gehad en dan na drie uur begint het weer van voor af aan..
Hopelijk kan iemand mij helpen.

groetjes Tatjana

Hallo,

Ik denk ook hetzelfde; reserves op sparen voor 's nachts.
Mijn zoontje slaapt ook door van 18:30 tot 7:00 uur.
Overdag drinkt hij om de 3 uur en soms zelf na 2,5 uur al weer een volle fles.

Hij doet het fantastisch op dit ritme!

Groetjes Marieke
mama van Thijmen 11 oktober 2006

hoi,

ik zag dat je ook op mijn vraag had gereageerd.
bij ilona moest ik ook de voeding gaan rekken. soms wilde ze na 2,5 uur alweer eten.
van het cb moest ik dan een speentje geven. ze had zuigbehoefte. alleen ze wilde geen speen, alleen mijn pink. sind een paar dagen hoef ze ook geen pink meer.

ilona had die zuigbehoeft warschijnlijk omdat ze de flessen binnen 10 min leeg had, ook kan het zijn dat dat ze dan niet verzadigd zijn als de fles snel leeg   is.

ik weet niet hoe snel de fles bij jou leeg gaat. ze mogen ongeveer 20/30 min overdoen.

lekker hoor dat je de nacht door kan slapen, ik ben ongeveer een half uurtje bezig, valt ook nog wel mee.

groetjes henny

Hoi Tanja,

Als je zoontje inderdaad lang genoeg over een fles doet, dan zu ik hem gewoon mer eten geven per keer. Met 8 weken mogen ze toch al 150 ml per keer? En als ie dan ook 's nachts helemaal doorslaapt krijgt hij volgens mij ook niet teveel binnen.

succes!

Hoi Tanja,

Ik zou ook voeden naar behoefte en niet zo de tijd in de gaten houden. Hij laat het je zelf wel weten wanneer hij wil eten! En als dat te vaak achter elkaar is, dan de hoeveelheid verhogen. Misschien een handig rekensommetje (kreeg ik van onze wijkverpleegkundige op het consultatiebureau): een kindje drinkt gemiddeld 150 cc melk per kilo lichaamsgewicht en dat verveeld over een dag. Dus is jouw kindje bijvoorbeeld 5 kilo, dan mag je 5x150cc=750 cc melk op een dag geven. Dat kan in 5 voedingen van 150, maar misschien wil die van jou al wel naar 4x185/190 cc. Als je je zo aan die uren vast houdt, dan geef je de kleine niet de kans om naar minder voedingen te gaan. Heerlijk dat hij zo goed slaapt, mijn oudste deed dat ook zo super! Viel wel even tegen toen de tweede pas na 6 maanden doorsliep, haha...

Succes!
Petra

Hallo allemaal

aller eerst wilde ik jullie allemaal bedanken voor het advies.
Ik kan weer even vooruit.
Ik ga gewoon wat proberen en ik houd jullie zeker op de hoogte.

groetjes Tatjana

Terug
Bovenaan