honger?

hallo,
onze zoon marijn is 4 weken oud en krijgt fv.
hij zit nu op 120 cc en moet eigenlijk om de 4 uur krijgen maar dit lukt nog niet altijd.
we zitten in de overgang van om de 3 uur naar de 4.
maar als hij tussendoor wakker word bv na 2 uur slapen dan wil hij voeding.
hij gilt het dan uit en blijft sabbelen op z'n handjes.
hij kan dan nog geen honger hebben en als ik hem extra geef dan spuugt hij dat later weer uit. hoe pak ik dit aan?hij is op zo'n moment niet stil te krijgen alleen met de fles.
groetjes ammarins

hoi
toen boas nog jonger was wou hij ook meteen drinken als hij wakker was.net of hij niet wist wat hij anders moest doen.wij hebben toen een schommelstoel gekocht en dat vond(vind nog steeds)hij heerlijk.lekker schommelen en naar de knipperende lichtjes kijken en soms viel hij zelfs nog even terug in slaap toen voedingstijd.
je kan wat dingen uitproberen om je kindje af te leiden zodat hij zich anders leert vermaken als hij wakker is dan alleen maar met drinken.savonds heeft boas nog steeds wel moeilijke momenten tussen de laatste 2 flessen.in die tijd heb ik dan qualitytime voor hem.dan gaat ie samen met papa douchen,lekker insmeren met baby-olie,pyamaatje aan,lekker tutten,op schoot liedjes zingen en dan valt hij nog een uurtje in slaap op papa's schoot terwijl papa en mama tv kijken en dan krijgt hij de laatste fles en gaat dan probleemloos naar bed.
het is ff aandoen in t begin,maar het word minder.boas zit   nu sinds  1 week  met 4 uur tussen de fles,terwijl ik de week ervoor nog bang was dat dat nooit ging lukken,zoveel moeite had hij al met 3 uur.maar van de ene op de andere dag lukte het dan toch!
succes

heey,

Mijn dochtertje Esmee is morgen 3 weken..
Ze krijgt om de 3 a 4 uur 100 cc voeding..
Bij haar ligt het er ook aan of ze slaapt of niet, soms slaat ze gewoon een fles over
en soms na 2 uur wil ze eten..
Sinds 3 a 4 dagen krijgt ze 6 flessen ipv 7 en dan om de 3,5 uur..
Om 7.30 - 11.00 - 14.30 - 18.00 - 21.30 en nachtvoeding rond 3.30 uur..
Deze tijden neem ik niet heel nau maar als richtlijn en dat lukt aardig..
Als ze na 2 uur eten wil geen ik haar de speentje en dan slaapt ze zo weer verder..
Succes en ach als je kindje honger heeft geef je toch gewoon of eerst een paar slokjes.

groetjes mama van lieke en esmee

Terug
Bovenaan