Honger!

hallo moeders

ons zoontje van 3 maand is vanaf het begin al heel erg hongerig, hij zat dan ook al snel op flesvoeding voor hongerige baby's, daarmee ging het tot nu toe ook beter, alleen heb ik het idee dat ie nu weer steeds heel hongerig is, hij krijgt 5 flessen van 200 ml, vaak 3,5 tot 4 uur er tussen, nachts kreeg ie geen fles meer maar nu is ie soms nachts nie te houden dat we hem dan toch maar een fles geven......
ik weet het even niet meer.... wat kan ik nu het beste doen?? misschien dat jullie wat tips voor me hebben of dat er nog meer moeders zijn met zo'n hongerige baby...
ben vorige week naar t cb geweest en toen was alles nog goed, had ie nog 'normaal' honger zeg maar, maar nu is t weer helemaal mis...dus misschien binnenkort ook maar even overleggen met t cb, maar ja die hebben altijd van die 'regeltjes' .
en dan nog een vraag, kan het zijn dat hij al tandjes krijgt?? hij kwijlt heel veel, poept veel en sabbelt overal op.... ik dacht dit is misschien nog wel vroeg??
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!
liefs alie mama van Jorn

Hoi,

Ik zou toch gewoon even overleggen met het cb.
Thomas (2 mei 2008) is erg groot voor zijn leeftijd (boven de +2 lijn met z'n lengte, gewicht zit eronder) en hij had niet genoeg meer aan 5 flessen van 200 ml.

Wij hebben het advies gekregen om elke fles aan te maken met Nutrix (rijstebloem) en voor de 2e fles een fruithapje te geven (nu inmiddels een half potje)
Na de fles van 18 uur krijgt hij een liga tot een papje gemaakt met water, om 22 uur krijgt hij zijn laatste fles en slaapt vervolgens tot 7.00 uur door.
Wij wisten niet goed wat we met moesten, hij gilde werkelijk alles bij elkaar, we merkten gewoon dat hij niet genoeg voeding kreeg.

We hebben dit aangekaart bij de CB arts en zij heeft ons toen het bovenstaande aangeraden.
Het zal voor elk kindje weer anders zijn dus kun je het beter overleggen wat te doen.
Thomas heeft ook een tweelingzusje die wel genoeg heeft aan 5 flessen, dus wij weten heel goed het verschil tussen honger hebben en wat anders.
O ja Thomas was 3,5 maand toen ze ons dit hebben aangeraden, we mochten eerst met rijstebloem beginnen en langzaam alles uitbreiden om darm problemen te voorkomen.
Het gaat nu heel goed en Thomas is nu een heel tevreden kerel(tje).

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)

Hoi hoi,

Hier ook ervaring met een erg hongerige baby.
Felina zat net als jou kindje al erg snel op voeding voor hongerige baby's.
Totdat ze ongeveer 3,5 maand was had ze daar genoeg aan, ze kreeg toen 5 flessen van 200cc.

In overleg met het cb ben ik toen de eerste en de laatste fles 230cc (210cc water + 7 schepjes) gaan geven.
Toen Felina bijna 4 maanden was zijn we ook begonnen met rijstebloem en fruithapjes.

Marjolein

hallo,

bedankt voor de tips!!
hoe ik merk dat hij honger heeft?? nou dat ie zowat zijn speen opeet, op zijn handen gaat sabbelen, en zodra ik de fles heb gemaakt hij lurkt als een gek, en tussen door boeren hoef ik nie te proberen, je ziet t gewon dat ie honger heeft
ik kan niet zeggen dat ie nou zoveel spuugt, soms wel es een beetje, maar dat is ook als hij zich druk maakt, of boert, maar niet extreem, en volgens mij ruikt het niet echt zuur, zal er es op letten, maar hoezo???

Ik vraag dit omdat extreme honger (kinderen die na bijna 200cc nog geen genoeg lijken te hebben) er vaak geen sprake is van echt honger, maar van willen blijven drinken omdat er een onderliggend probleem is.
Veel kinderen die last hebben van (verborgen reflux) willen blijven drinken, worden woedend als halverwege de fles wordt weggehaald, lijken die fles uit je handen te willen rukken, en blijven vragen. Niet zozeer vanwege honger, maar omdat ze de pijn die reflux veroorzaakt alleen maar niet voelen zolang ze drinken.

Het kan echt geen kwaad om je hongerlapje goed te laten bekijken door de huisarts, al was het alleen maar om nare dingen uit te sluiten.

Terug
Bovenaan