Honger!

Hoi,

Onze dochter is nu bijna vier maanden (15-11). Ze krijgt normaal 4 a 5 flesjes friso per dag (180 cc + 6 schepjes). Dit is niet meer sterk genoeg voor haar, ze heeft vaak na 3, 3 1/2 uur alweer honger en doorslapen is er ook niet meer bij. We geven haar nu al 's avonds friso extra, maar dat helpt ook niet. Soms zijn er dagen dat ze weer op 6 flesjes zit en dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Heeft iemand tips?

Groetjes, KT

Hoi KT,
onze zoon is 3 maanden oud en krijgt 4 voedingen van 210cc met 7 scheppen. Sinds een week doen we bij de laatste voeding een schepje nutrix. De voeding krijgt hij om de 4 uur dus; 8.00, 12.00, 16.00, 20.00. Succes!!

Brigit

Hoi KT,    

Mijn zoon (Floris)  is 4 maanden (7-11) en heeft de laatste dagen ook meer honger. Hij kreeg ook 5 flessen van 180 cc + 6 scheppen. Zaterdag had hij zo'n honger dat hij 7 flessen op had. Ik ga er maar vanuit dat hij een groeistuip heeft zodat hij wat meer nodig heeft.

Omdat Floris ook 's nachts weer wakker werd, doe ik vanaf eergisteren 2 scheppen rijstebloem door zijn laatste fles. Dit gaat goed (hij slaapt weer de nacht door).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Veel succes ermee.

groetjes,
Femke

Hoi Femke,

Hihihi, het is wat met die hongerige typetjes! Wij zijn inderdaad ook overgegaan op de rijstebloem (2 scheppen door de laatste voeding). En ze slaapt nu gelukkig weer door 's nachts. Ik krijg ook een beetje het idee dat ze inmiddels beetje bij beetje toch toe werkt naar wat vaster voedsel en dat de echte baby voeding langzaam aan niet genoeg meer biedt.

Bedankt! Ben blij te lezen dat wij niet de enige zijn.

Groetjes, KT

ons zoontje is geboren op 2/11/06
hij sliep slecht door en krijgt bv.
ik geef nu al 2 weken verse groente pap s middags en hij slaap nu lekker door en hij krijgt nog steeds bv.

Hoi,

Wij hadden dezelfde problemen met onze dochter. Rijstebloem in de laatste fles hielp een beetje, maar overdag nog steeds honger.
Met 4 maanden zijn fruit en groente hapje gaan geven.  Eerste week 1x per dag een beetje, tweede week 2x per dag een beetje en daarna 2x per dag een portie/potje. Dit heeft bij ons heel goed geholpen.

Gr, Erica

Eline krijgt p/dag 6 flessen van 200 cc, vandaag zelfs 7. Ze vond het om 5.00 uur al tijd voor een flesje. Ze is nu 4 mnd, ik probeer nog een mnd om te wachten met bijvoeding. Krijg nog niet de indruk dat ze er  aan toe is. Een extra fles mag volgens het cb wel voor m'n hongerige meid, als er maar genoeg tijd tussen de flessen zit (3 a 4 uur) om de voeding te  verwerken.

Groetjes, Alie  

Terug
Bovenaan