Honger!

Ik ben nu 7 weken zwanger en ik heb sinds een paar dagen constant honger. Als ik dan niets eet, wordt ik misselijk, dus eet ik maar steeds wat.
Ik heb al van alles geprobeerd om mijn hongergevoel weg te krijgen, maar het lukt me gewoon niet meer.
Voorheen kon ik een hongergevoel nog wel even negeren als we bijv over een half uurtje gingen eten. Als ik nu dat hongergevoel krijg, moet ik meteen wat eten, anders wordt misselijk, draaierig, zweterig en heb ik het gevoel dat ik onderuit ga.
Van mezelf eet ik niet zo heel veel, maar mijn voedselinname is per dag al meer dan verdubbeld de laatste dagen!

Ik heb al fruit geprobeerd, boterhammen, yoghurt met cruesli, ontbijtkoek, volkoren crackers en ga zo nog maar even door.
Om een voorbeeld te geven: ik heb om half 2 5 boterhammen met kaas op en om 3 uur had ik weer een heftig rommelende maag en knagend hongergevoel.
Veel drinken helpt ook maar even, want dan moet ik naar de wc en is meteen het hongergevoel weer terug.

Heeft iemand voor mij een tip voor wat eten dat echt goed vult?
De hele dag door wat eten doe ik al, maar ik blijf honger houden.

Liefs Daisy
 
Gewoon lekker boterhammen blijven eten. Ontbijtkoek vind ik zelf ook een goede vuller. Probeer het bij gezonde dingen te houden, die zijn goed voor jou en je kindje. Ben trouwens zo blij voor je dat je echo goed was. Je hebt al zo lang gewacht en als het dan fout zou gaan... niet aan denken maar! Fijn hoor!
En al lekker klachten! Goed teken zou ik zeggen.

Het is een fase waar je door heen moet, dat hongergevoel kan je soms gewoon houden ook als je flink eet. Er is soms niks tegen te doen. Het gaat ook weer vanzelf over, maar vervelend is het wel. Als je er dus lekker tegen kan eten, geniet er dan maar van... want sommigen die kunnen nog niet eens eten ook.

Geniet van je zwangerschap!
 
Thanx voor de tips!

Bloempje27, ik ben ook wel blij dat ik merk dat ik zwanger ben, al is het niet altijd prettig. Net twee grote koppen zelfgemaakte groentesoep op. Goed gevuld en voor het eerst vandaag het gevoel dat ik vol zit! Ik geniet er even van..... :)

X
 
Bij mijn 2e had ik ook continu honger! Zelf had ik het idee dat het aan een lage bloedsuikerspiegel lag.. Ik weet niet of het heel verantwoord is,maar ik had toen altijd druivensuiker bij me om het duizelige gevoel te vermijden.
Verder heb ik laatst in een docu gezien dat een vol gevoel eerder door proteine wordt gevormd. Dus als je een maaltijd eet die volzit met proteine (eieren, bonen etc) dan zit je langer vol terwijl je hetzelfde hoeveelheid kolydraten naar binnen krijgt. Misschien heb je daar iets aan...
In ieder geval onwijs gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Liefs,
 
Dankjewel voor je felicitaties!

Ik heb idd ook steeds wat te eten bij me. Dat helpt idd wel tegen de duizeligheid.
Wat betreft het hongergevoel, dat worden bonenschotels en boterhammen met ei de komende tijd, haha!
Bedankt voor je tips!

Liefs Daisy
 
Tipje, zorg dat je altijd een paar liga's in je tas hebt zitten, mocht dit buitenshuis gebeuren, dan is dat echt prettig om bij je te hebben!

Ik heb dit ook erg gehad, at de hele dag door...ach als je elke keer gewoon iets eet, hoef je echt geen 5 boterhammen in 1 keer te eten hoor..misschien iets meer verspreiden, beetje vanille vla, krentebol, stukje fruit, broodje, soepje...zo kom je de dag wel door.

Ik was wel blij dat ik deze vorm van misselijkheid had en niet die waarbij je de hele dag boven de wc hangt...

Fijn dat je echo goed was! Super zeg.

gr Yosha
 
Thanx voor de tips! Ik ben ook erg blij dat ik dit heb ipv boven de wc hangen.
Naar mijn werk heb ik idd fruit bij me, cupasoupje (meer voor de smaak dan dat het echt vult), liga's, rolletje pepermunt voor de snelle suikers en een flesje drinken.

De pauzes red ik op mijn werk standaard niet meer, haha! Altijd een half uur tot een uur daarvoor alweer trek. Het begint de kinderen al aardig op te vallen, maar ik wil nog maar even niet vertellen dat ik zwanger ben. Na de kerstvakantie komt dat wel, als het niet al eerder te zien is tenminste, haha!

De echo was idd goed! 20 november mogen we weer!

X
 
Terug
Bovenaan