hongere baby die overdag moeilijk slaapt

Mijn zoontje is 4,5 week oud. Het lijkt wel alsof hij constant honger heeft. Van het cb zou hij afwisselend 135 cc en 120 cc (7 flessen) mogen hebben. Daar lijkt hij bij lange na niet genoeg aan te hebben. Soms heeft hij na 1,5 uur al weer honger. Inmiddels krijgt hij al voeding voor hongere baby's.

Herkent iemand dit? Kan het inderdaad zo zijn dat hij na 1,5 uur al weer honger heeft?

Verder slaapt hij, als wij, zijn ouders, naar bed gaan, ongeveer 5,5 en 3 a 4 uur achter elkaar, zonder problemen. Overdag is het echter een ander verhaal. Vaak valt hij alleen in onze armen in slaap en als we hem dan in de kinderwagen, het wipstoeltje of zijn wieg leggen is hij binnen een kwartier weer wakker (huilend).

Iemand suggesties om hier mee om te gaan? Is het verstandig om hem overdag ook in zijn wieg te laten slapen of kan ik 'm beter beneden in de woonkamer houden en in de kinderwagen of het wipstoeltje laten slapen?

Hoi!!!
Tja... Ik had ook dat probleem, maar ik liet haar gewoon beneden tot aan de laatste fles.
Maar het was ook icm krampjes, nog ff een vraagje...
Je weet (zeker) dat je uk niet ook nog krampjes heeft?? dan lijkt het ook net alsof ze meer honger hebben.

iig succes!!!

hallo
wij liepen tegen hetzelfde aan toen onze zoon  2,5 weken oud was.van het cb mocht hij niet meer dan 7 x 100cc.en een honger dat hij had.ik gaf nog een beetje borstvoeding en daarnaast friso hypo-allergeen.ik ben daar toen radicaal mee gestopt en overgestapt op friso extra,waarvan ik hem 135cc gaf.het heeft een paar dagen geduurt voordat hij op de rit was,maar toen was het ook goed.alleen als hij 2 keer pas na 4 uur komt dan moet hij dat weer inhalen en komt hij weer na 2 uur.het is en blijft een hongerige baby,maar als ik naar hem luister gaat het goed.inmiddels krijgt hij 6 flessen van 165 en al zou hij graag na 3 uur wel weer een flesje lusten,we kunnen het aardig rekken naar 4 uur.en snachts slaapt hij soms al  5 uur.voor ons al heel wat.je kunt eens proberen een fles van 165 te maken en kijken wat hij daar van op kan?als hij maar niet meer dan een liter per 24 uur krijgt,is het goed.
wat het slapen betreft;boas slaapt graag in de kinderwagen.daar ligt hij overdag meestal in.en savonds wil hij vaak alleen maar bij ons zitten en dan brengen we hem  na de fles van  22 uur/22.30 naar bed.daar groeien ze vanzelf overheen.hij slaapt al steeds vaker om 20 uur in zn bedje.hij hoeft overdag niet perse in bed.als het lukt is t fijn,om hem er aan te laten wennen.maar ik probeer dat alleen smiddags,want als ik hem in bed leg elke keer als hij slaapt,zou hij de hele dag boven liggen,want hij slaapt de hele dag.ik denk dat als jou kindje zn draai gevonden heeft met eten dat hij wel beter zal slapen.zo was t bij boas ook.hij had trouwens ook krampjes na de fles,daarvoor kreeg hij druppeltjes cinababy.dat hielp ook goed.
succes!
groetjes kari

Hij heeft ook wel last van darmkrampjes, maar dan trappelt hij ontzettend met z'n beentjes.

Als hij honger heeft, dan zie ik hem met name happen en zoeken naar de fles. Bovendien, als ik 'm dan toch een fles geef, dan gaat hij 9 van de 10 keer gewoon leeg. Lijkt me toch echt honger?

Tja, dat had ik hier ook hoor!! IS echt stom, maar het (kan) samenhangen.
Dat was iig wel hier zo. Daar ben ik toen radicaal mee gestopt alleen meer voeding per keer gaan geven, maar wel stevast om de 4 uur.
De krampjes werden minder en ze sliep daarna gewoon, niet dat ze geen hongerlap is hoor, integendeel.
Maar als ik haar elk 2 uur eten geeft eet ze het zelfs nog op.
Binnen no-time sliep ze daarna ook volledige nachten door en zijn we van heel die ellende af.
Mss is het in jou geval niet zo, maar ik had toen zoiets van (ik was er namelijk ook heilig van overtuigd dat ik gelijk had) toch maar proberen dan, en mn schoonzus had gelijk. (gelukkig maar)

Succes!!

Ja ik denk ook dat jou kindje gewoon meer honger heeft dan andere.
Ik heb dat ook gehad en ik luister niet echt naar het cb ik doe wat mij het beste lijkt en nu heb ik het gevonden.
Ik doe nutriton door zijn flessen en dan geef ik heb de fles om de drie uur ( Overdag ) en dat gaat perfekt.

Succes

wat betreft het slapen: Wat bij mij heeft geholpen: het boekje lezen: regelmaat brengt rust. van Ria Blom.
Je moet je kind regelmaat geven zodat het voorspelbaar wordt voor de kleine.
Slapen-wakker worden-eten- knuffelen-alleen spelen-bij de eerste gaap/ogen wrijven weer op bed.
Dan leert de kleine: als ik moe ben wordt ik in bed gelegd en als ik wakker wordt krijg ik eten. En een vaste slaapplek hebben (geenwipstoeltje/box) maar bedje. Echt waar ik heb een aantal weken lopen kluggelen, maar nu ik strikte regelmaat heb slaapt mijn dochter prima!

Terug
Bovenaan