Hongerig kind

Hallo,

Onze zoon van bijna 4 weken krijgt nu Friso extra. Ik heb niet het idee dat het echt werkt. We redden net 3 uur tussen de flessen.
Hebben jullie ervaring met bijvoorbeeld Nutrilon of andere merken? Of de fles dikker maken met jbpm?

Groet,
Wendy
 
Ha meid,

Is friso extra bedoeld voor hongerige baby's? Mijn kindje drinkt eigenlijk vanaf haar 5e levensweek nutrilon forte voor hongerige baby's. Zij kwam om de 2/2,5 uur. Dit konden we iets rekken met deze voeding, maar hongerig bleef ze. Sommige baby's hebben tijdelijk iets extra nodig.
Ik mocht toen van de wijkverpleegkundige ook iets extra in de fles toen. Loïs kreeg toen 150cc tot 180cc x haar gewicht aan voeding. Het uitgangspunt van het CB  is 150 cc x gewicht  (dit is het aantal cc per dag). Dus stel je kindje is nu 4 kg. Dan is het uitgangspunt van het cb 150 x 4 en dat zou dan 600cc voeding per dag zijn. Verdeeld over het aantal flessen. Nou, dat werkte bij onze meid niet. Die kwam daar dik overheen. 180cc x gewicht is dan het maximum. Bij 4 kilo is dat dus 180 x 4= 720 cc. Nou dat scheelt toch wel in elke fles. maar geef niet meer dan 1 liter melk  per dag, dit is slecht voor de nieren.
Hoeveel doe je in de flessen??? Reken het eens uit! Zit je dichter bij het minimum of bij het maximum, ga er anders tussenin zitten. Kan echt geen kwaad hoor, het stabiliseert zich vanzelf als ze groter worden. Loïs heeft het nu bijna nooit meer dat ze heel erg honger heeft, maar drinkt wel altijd haar flessen leeg.

Over jbpm: dit wordt vooral gebruikt bij spugen. sommogen gebruiken het bij verstopping, maar anderen hebben daar juist tegenovergestelde ervaringen mee: verstopping dus. Ik doe het zelf voor de nacht altijd: heb toch het idee dat ze dan iets voller zit. Maar volgens mij heeft het geen groot effect. want het meel is alleen verdikking, er zitten bijna geen calorien in.  

Succes ermee!  
 
En om de drie uur is toch prima bij 4 weken? Ook al is ze er dan dik aan toe, dan mag dan ook toch? Of wilde je om de 4 uur gaan doen? Soms zijn ze er nog niet aan toe. Maar je kunt ook proberen iets meer in de fles te doen en dan af te wachten of ze dan langer verzadigd blijft.
 
Hoi Bloempje,

Bedankt voor je reactie. Onze zoon was bij de geboorte 4490 gr. Hij krijgt nu flessen van 120 cc water en 4 schepjes. De extra is inderdaad voor hongerige baby's. Ik zal eens uitrekenen wat hij mag hebben. We zitten nu ongeveer op 6, soms 7 flessen per 24 uur.

Groet,
Wendy
 
Op deze leeftijd is om de 3 uur nog heel normaal hoor!

Je mag trouwens per fles 15-20cc extra water toevoegen om je kind een wat voller gevoel te geven, zodat je niet de hoeveelheid voeding te hoog krijgt en over het maximum van 30 schepjes per dag komt. Want daar is ie nog een beetje te jong voor.
 
Je hoeft je niet druk te maken over dik makers hij is nog maar een paar weken oud hij vraagt om eten om dat hij het nodig heeft en daar is niets mis mee. Reken inderdaad wat hij mag hebben want te veel is  slecht voor zijn organen maar zeker niet voor zijn gewicht.  Verder kun je als je dat nodig vind de tijd wat oprekken door je dagelijkse ritueel wat aantepassen zodat hij is  afgeleid op het moment van de voeding en je het zo een kwartiertje of half uurtje kunt uitstellen.

Overigens kan hij ook veel zuigbehoefte hebben en dus geen honger maar alleen behoefte aan zuigen en dat is op te lossen met een simpele speen.

Veel succes
 
Terug
Bovenaan