hongerig of verborgen reflux

Mijn zoontje is bijna 7 weken en weegt nu 4,3 kilo.

Hij groeit goed, maar heeft zo snel honger. Na de voeding om 16:00 is hij om 17:30 alweer aan het gillen dat hij honger heeft. Terwijl hij na de ochtend voeding makkelijk 4 uur haalt. Maar als ik bij deze voeding minder geef dan gilt hij na deze voeding ook.

Hij krijgt nu 4x100cc en 2x120cc. 6 voedingen dus, maar de grote vraag die als eerste beantwoord moet worden; de nachtvoeding moet je die bij die 6 voedingen optellen of staat die er compleet los van.

Nu heb ik op andere forums gelezen dat sommige er al heel vroeg rijstebloem bij doen.  Vroeger was dit heel normaal, maar tegenwoordig zijn ze zo gefocust op het voorkomen van dikke babys.  Het probleem lijkt mij groter dat je je kindje honger laat lijden. Babys huilen met een reden en die reden negeren lijkt mij toch een soort van verwaarlozing.

Groot dilemma dus... Hij krijgt al AR vanwege het vele spugen wat hij een tijd heeft gedaan . Dit zou op zich al goed moeten vullen.

Het CB heeft makkelijk praten met hun rekenformule. Die zit niet met een baby die compleet overstuur is in de avond.

Iemand suggesties of ervaring?
 
Had met mijn dochterje het zelfde, al hoe wel mijn meisje heel klein was met 6 weken (44 cm en 2500 gram) gaf ik met 6 weken ook rijstebloem, wel rustig op gebouwd maar het heeft dag en nacht verschil gemaakt, het super vele spugen ging weg en ze Bleef langer vol waardoor ze met 8 weken al hele nachten door sliep en niet schreeuwend wakker werd,nu is ze 3 maand en weegt een nette 4 kilo en is 51 cm dus van rijstebloem word je kleintje echt niet te dik

groetjes suz
 
<p style="text-align: left;">Hoi!</p>
<p style="text-align: left;">Gaat het al beter?</p>
<p style="text-align: left;">Het CB bij ons is heel anders. Mijn zoon van 5 weken krijgt al 150 cc omdat hij dat gewoon nodig heeft. Weegt ook 4,3 kg!</p>
<p style="text-align: left;"></p>
 
Hoi hoi,

Mijn dochter (5 weken) krijgt ook 150/5. Ze weegt een goede 4 kilo. Ze drinkt de fles niet altijd leeg, geeft zelf aan wat ze nodig heeft. Volgens de pak voeding mag je vanaf 4 kilo ook over naar 150 voeding.

 
Hoi,

ik zou met het gewicht van jou kindje toch proberen de flessen op te hogen naar 150/5 en nog even wachten met de rijstebloem.
 
Terug
Bovenaan