Hongerig ventje

Hoi hoi,

Onze zoon van 7 weken is enorm hongerig. Hij woog met de geboorte al 4550 gram, dus ze hadden al aangegeven, dat hij lekker at.  Met vier weken  woog hij 5770 gram.  Nu zit hij met 7 weken op het volgende schema:

6.45 uur        200 cc friso extra
9.45 uur        200 cc friso extra
13.45 uur   200 cc friso extra
16.45 uur    200 cc friso extra
19.30 uur    200 cc  friso extra

Hij zit dus al aan zijn max van 1 liter per dag, maar sinds een paar dagen komt ie  's avonds steeds vroeger voor zijn laatste fles. Voorheen zaten we op  half tien en nu dus al op  acht uur. Dit houdt ook in dat ie 's ochtends weer vroeger komt.  Maar de nachten dat doet ie echt super en ook al zo'n vier weken. Dus ik klaag niet. Het is alleen net of ie nog honger heeft na de fles van 16.45 uur. Wie herkent dit. ZIjn er ook  moeders die al eerder dan de vier maanden zijn gestart met een beetje nutrix in de fles?

groetjes,  
Miriam    

De voeding voor hongerige baby's van nutrilon (nutrilon forte) gebruiken wij ook. Na de overstap van bv naar flesvoeding ging Stijn van 5 voedingen naar 7 a 8 voedingen, en dan ook nog eens de maximale hoeveelheid. Iom het CB zijn we toen overgestapt op nutrilon forte en dat bevalt ons erg goed.

Oh gelukkig ik ben niet de enige, mijn zoon van 2 maanden weet ook van geen ophouden. Hij is nu 6300 gram en 60 cm maar hij wil de fles er nog bij opeten als hij de kans krijgt. Wat wij doen is het wel proberen binnen de perken te houden maar in principe voeden op vraag. Zo krijgen julllie een schema. Wij hebben dit natuurlijk ook wel een beetje gestuurd, maar het gaat uiteindelijk vanzelf. Mijn zoon groeit als kool en zit ook bovenaan zijn curve, maargoed, als je hem een uur laat schreeuwen om eten schiet dat ook niet erg op.
Eigenlijk is er geen goed antwoord hierop en van dag tot dag kijken hoe je baby het doet. De ene dag heeft hij meer nodig als de andere dag.
In ieder geval heeft dit bij ons heel erg geholpen ipv 2 uur laten huilen omdat het nog niet tijd was.......
Hopelijk werkt het voor jullie ook, en vooral niet te druk maken doe ik ook niet, het stabiliseerd vanzelf zeggen ze.........
Groetjes, Ellen

Onze zoon had dit ook een tijdje, ik heb toen een tijdje johannesbroodpitmeel door de voeding gedaan. Dit vult  de maag wel, maar er zit verder geen voeding in. Het is ook wel bekend onder de naam Nutriton. Dit heeft bij ons heel goed geholpen, wellicht iets om te proberen??

hoi,

ik heb ook last van met mijn zoontje,
hij is nu 2 en halve week en drinkt vaak 135cc en dan komt hij na een half uur weer dat hij nog steeds honger heeft. ik weet wel dat mijn man ook een grote eet lust heeft maar dat kan het toch niet zijn. hij komt nu snachts ook steeds vaker en dan duurt het ander half uur voordat hij weer gaat slapen. soms ben ik gewoon radeloos want sochtnds komt hij standaart om half 7 ook al heeft hij om half 6 al gegeten wat kan ik hier het beste tegen doen.

Oh jee herkenbaar, ik weet het, heb je je kindje al laten wegen bij het cb. Je kunt gewoon bellen en tussendoor komen, hebben we ook gedaan   met onze Thijmen, en het bleek dat hij qua lichaamsgewicht te weinig kreeg. Misschien heeft jou baby precies hetzelfde, ik zat ook te weinig met voeding.
Misschien kun je overstappen naar voeding voor hongerige babys, ga ik ook zo doen, Thijmen zit   nu op 180 cc, 5 voedingen hij is 2 maanden, dus bijna al aan zijn max....

Hopelijk dat het werkt, maar ga eerst je baby laten wegen, of heb je dit al gedaan??

Groetjes, Ellen

Terug
Bovenaan