hongerig

Hallo,
Wij hebben een dochter van ruim 15 weken en krijgt 4 flessen a 180 cc+6 schepjes=200cc en 1 fles 210+7 schepjes=230cc Friso 1 Comfort. We hebben al wat fruit geprobeerd, maar dat kan ze niet goed verdragen, ze krijgt er krampjes van. We hebben het idee dat ze niet meer genoeg heeft aan die 180cc+voeding, maar ze zit eigenlijk al aan het maximum wat ze mag hebben. Nu mag ik binnenkort met rijsebloem beginnen, maar zou ze daar nu al niet wat van mogen hebben en hoe zit het dan met de darmkrampen want daar heeft ze ontzettend veel last van gehad. Ik heb ook al Friso 1 Extra gebruikt, maar daar kon ze niet tegen (darmkrampen). Graag jullie tips/reacties.
Groetjes Daantje
 
Hoi Daantje,
Ik gebruik al sinds mijn zoon 6 weken is een schepje rijstebloem door de laatste fles.
Dat gaat prima.
Moet je alleen wel iets minder melkpoeder gebruiken want anders wordt het te dik. Bv een schepje melkpoeder minder en dan een schepje rijstebloem.
Succes
Groetjes Melanie en Quinten
 
Probeer anders Nutrilon Forte, dit is voor de hongerige baby. Of anders gewoon een beetje rijstebloem door haar laatste fles doen. Wil je zoon dit nog niet, dan is hij er nog niet aan toe.

Succes
 
Hoi,

Hai, ik las net een bericht, iets geplaatst na jou, over hoeveelheid flessen met 4-5 maanden. Daar hebben ze het erover dat ze tot 5 maanden nog 5 flessen ( 5x 180+voeding) krijgen. Daar vanuitgaand zou het kunnen kloppen dat je dochter nog best wel wat trek heeft.Zij is nog maar 15 weken
Lees het maar eens.

Verders is mij altijd verteld dat om terug te gaan naar 4x 180, ze eigenlijk minimaal 1 volwaardige bijvoeding moet hebben.( hetzij fruit, hetzij groente.)

Ik merk het ook met mijn dochter. Met 6 maanden begonnen met bijvoeding. ( I.v.m. allergie-gedoe)
In het begin vond ze dit maar erg matig en geen succes. Ze dronk dan rustig 5-6x daags.Nu is ze inmiddels bijna 8 maanden en lukt de fruithap, ze drinkt nu 4xdd. ( of BV of 180cc+voeding)Maar als ik een dagje geen fruit geeft, dan komt ze meestal dag zelf of volgende dag extra.

Nu, succes in ieder geval. Toch lijkt me 4xdd zonder bijvoeding niet al te veel voor zo'n ukkie nog. Ze mogen toch max. 1000 cc. per dag?dan zou je nog wel ruimte hebben. Enfin, succes ,
groetjes, martine
 
Oef, lekker dom van mij, ik las in eerste instantie alleen dat over die 4 flessen van 180+voeding, maar er kwam nog een fles achteraan! So sorry !!
Kan je hier wissen??Nou, alsnog succes met je dochtertje.
Anne lustte geen rijstebloempap, mijn andere kids destijds wel, ik vond alleen dat ze iets meer last kregen van obstipatie.Doeg groetjes, martine
 
Ons zoontje is net zo oud en krijgt sinds 3 weken (iom het CB) 3 scheppen rijstebloem in de laatste fles (ook 210 cc water en 7 schepjes), omdat hij wat groter is dan gemiddeld op deze leeftijd (64 cm en 6,5 kg) dus hij heeft iets meer nodig. Hij reageert er erg goed op. Overdag krijgt hij ook 4 x 180cc water en 6 schepjes voeding, net als bij jullie. Ik ben ook (ook weer iom CB) heel voorzichtig met een paar schepjes fruit begonnen. Het zijn nog maar 4 hele kleine lepeltjes per dag, maar hij maakt een tevredener indruk. Gewoon een klein beetje rijstebloem proberen kan volgens mij geen kwaad, veel moeders om mij heen zijn er al veel eerder mee begonnen.
 
Terug
Bovenaan