Hongerige baby 3 maanden

<p>Herkent iemand dit. Onze dochter is morgen 3 maanden en krijgt 5x 180+6. Hier zat een redelijk ritme in en ging goed. Sinds oud en nieuw komt ze echter steeds sneller voor een fles. Net daarvoor begon ze met doorslapen tot 7.30 (19.30 naar bed en om 22.30 een droomvoeding). Nu komt ze ook weer s nachts en redden we het bijna niet met 5. 2 januari bij consultatiebureau geweest (en ook vaccinatie gehad). Ze gaven daar aan dat we incidenteel wel een 6e fles mogen geven, maar zo als het er nu uit ziet wordt dit voor de tweede dag op rij. Herkent iemand dit en zo ja, hoe ben je hier mee om gegaan? Alle flessen gaan overigens bijna volledig op.</p>

Hoi! Mijn zoontje kreeg tot 4 maanden nog 6 flessen. En hij is nu bijna 7 maanden en zit nog steeds op 5 flessen. CB zei tegen ons dat dat heel erg per kindje verschilt en niet zo erg is. Kinderarts (waar we de waren vanwege opname bij rs virus) zei dat het helemaal niks uitmaakt en er ook geen max zit aan hoeveel ze mogen drinken. Je kan nog voeding voor hongerige babys overwegen.

Mijn zoontje is 4 maanden en krijgt al een maand 7 a 8 flessen per dag, in totaal ongeveer 800 - 900 ml per dag. Tot 3 maanden zat hij op 6 flessen, maar ineens werd hij hongeriger en wilde dus vaker. Hij wil niet meer drinken dan 150 ml per fles maar soms ook maar 80 ml.  Heb overlegd met CB en die geven aan dat hij gewoon vaker wil drinken en dan kleinere porties. We voeden op verzoek. Hij is hier tevreden bij en groeit goed! 

Mijn zoontje is 4 maanden en krijgt al een maand 7 a 8 flessen per dag, in totaal ongeveer 800 - 900 ml per dag. Tot 3 maanden zat hij op 6 flessen, maar ineens werd hij hongeriger en wilde dus vaker. Hij wil niet meer drinken dan 150 ml per fles maar soms ook maar 80 ml.  Heb overlegd met CB en die geven aan dat hij gewoon vaker wil drinken en dan kleinere porties. We voeden op verzoek. Hij is hier tevreden bij en groeit goed! 

Ik herken dit zeker, ook baby van drie maanden. Sinds 28 december spookt ze weer 's nachts terwijl ze bij 6 weken sliep van 20-7. We hebben 2 keer flesje van 90 cc gegeven en dat hielp dus echte honger is het niet, bij jullie wel?
ik heb zelf het gevoel dat het een sprongetje is. Die kan beginnen bij 14,5 week vanaf uitgerekende datum. Ze was toen 14 weken vanaf uitgerekende datum. Honger huilerig etc schijnt sprongetjesgedrag te zijn, heb ze hiervoor nooit gemerkt overigens.. 
Bij ons huilt ze trouwens na fles van 150 cc dus naar 6 x een fles gaan werkt voor ons niet zo goed. Ze wil echt meer en komt anders nog eerder dan 3 uur.. speentje geven om te verlengen lukt tot nu toe wel bij de 180 cc ook 's nachts , alleen moeten we er 's nachts erg vaak uit? Ik denk maar steeds fase fase fase

Wij hebben dit ook gehad rond 3 maanden. Ik heb toen in overleg met het CB de laatste fles opgehoogd naar 210 cc. Die ging leeg en hij sliep weer door. Hij kreeg toen dus 4x 180 cc en 1x 210. Volgens het CB maakte het niet uit dat hij dan ietsjes over de max heen ging. Daarnaast liet hij door de dag heen wel eens wat staan, waardoor we in de praktijk dus niet over 1 liter heen gingen. 

Terug
Bovenaan