hongerige baby 3 weken oud

Hallo ,

Misschien is er iemand die mij kan helpen?Ik ben 3 weken geleden bevallen van een zoon ryan.Hij woog gisteren 3320 gram en krijgt nu 6 x 100 cc nutrilon standaard 1,maar na 2 uur komt hij alweer voor voeding.Nu wil ik overstappen op nutrilon voor hongerige baby's.Maar ik vraag me nu af of ik wel de juiste keus maak?En hoeveel kregen jullie baby's met 3 weken,want het consultatiebureau vond het erg veel en de kinderarts in het ziekenhuis vond het wel mee vallen.

Groetjes charlene

quote: charan schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-07-2007 21:03:43'));

Hallo ,

Misschien is er iemand die mij kan helpen?Ik ben 3 weken geleden bevallen van een zoon ryan.Hij woog gisteren 3320 gram en krijgt nu 6 x 100 cc nutrilon standaard 1,maar na 2 uur komt hij alweer voor voeding.Nu wil ik overstappen op nutrilon voor hongerige baby's.Maar ik vraag me nu af of ik wel de juiste keus maak?En hoeveel kregen jullie baby's met 3 weken,want het consultatiebureau vond het erg veel en de kinderarts in het ziekenhuis vond het wel mee vallen.

Groetjes charlene

Hoi,
Ik vind het persoonlijk wel erg snel om nu al over te stappen op voeding voor hongerige baby's.
Wat je eerst zou kunnen proberen is méér voeding geven... ik had hier ook een hongerwolfje, maar gelukkig kon ik het oplossen door meer te geven.
Met 3 weken zat de mijne op 30cc meer als ik me niet vergis... en met 6 weken op 150cc.
De kans bestaat ook met overstap, dat krampjes ed (verder) de kop op kunnnen steken.

Groetjes Debby mv B'Elanna

hoi charlene
ik heb hier ook een hongerwolfje hoor Jaeda is a.s vrijdag pas 3 weken. ik was met 1,5 week al overgestapt op andere voeding, kon in 1x overstappen maar toen stond ze op de kop van de buikkrampjes. dus nu meng ik de voeding op 90 cc 2 schepjes normaal 1 comfort. jaeda drinkt nu 7 x 110cc ze woog afgelopen donderdag 3410 gram.
de wijkverpleegster vond dit prima dat ik dit deed.
tip je kijkt op he tpak naar het aantal kilo's dan staat er bij 5 x 135 cc voeding =675 cc per 24 uur. dat deel ik door het aantal voedingen wat je per 24 uur geeft in jou geval 7 dan kom je uit op 96 cc dus zeg maar 100.cc per fles.
misschien kun je de voeding ook gaan mengen eerst voor dat je direct overstapt want geheid krijgt ze dan buik krampen. Jaeda begint nu ook weer meer honger te krijgen dus vanaf morgen doe ik in plaats van 2 schepjes normaal maar 1 schepje normaal en 2 comfort. want ook zij komt eerder dan 3 uur en dan krijgt ze ook te veel voeding per 24 uur.
zou wel eerst even overleggen met cb. maar let wel op jij bent toch de moeder en volg je gevoel.

succes groetjes poohbeer

Hi Charlene!

Ook hier een mama van een hongerige baby! Ik ben na 4 weken ook stapsgewijs overgegaan op voeding voor hongerige baby's.

In ieder geval geld dat je kindje 150ml per kilo lichaamsgewicht nodig heeft. En in jouw geval (3320x150ml/ 6= ongeveer 85ml per voeding). Je baby krijgt dan 15ml per voeding meer. Op zich is dit volgens mij geen probleem. Je mag 6 voedingen geven van 85 tot 130 ml.

En het lijkt me  wel lastig als je om de twee uur moet voeden. Dan blijft er tussendoor ( boertje, even laten zakken) ook geen tijd over. Ik deed er zelfs 7!

Misschien is het een idee om te beginnen met 1 schepje te vervangen door forte voeding en op die manier kijken of het werkt. Ik heb op die manier steeds een schepje meer vervangen tot ze uiteindelijk alleen maar de Forte voeding kreeg. Zo krijg je meer tijd tussen de voedingen en wat meer rust. Je baby zal ook niet zo snel om meer voeding vragen maar wellicht een tijdje op hetzelfde blijven zitten.

Maar op zich is het niet heel erg te veel. Het CB vind al snel dat de kleintjes te veel eten!

Succes!

Hoi Charlene,

Tijn is ook een hongerige baby.
Als ik jou was zou ik eerst kijken of je kindje misschien behoefte heeft aan meer voeding.
Toen Tijn 3 weken was kreeg hij 6 flessen van 135cc friso standaard om de 3 uur.
Toen Tijn 5 weken was kreeg hij 5 flessen van 165cc friso standaard om de 4 uur, maar had hier niet genoeg aan.
Op het laatst kwam hij om de 2 uur voor een voeding.
In overleg met de cb arts ben ik toen overgestapt op de friso extra (voor hongerige baby's).
Tijn is nu 7 weken en krijgt nu 4 flessen van 165cc friso extra en 1 fles van 200cc friso extra.
Hij is nu super tevreden.

Mijn advies is dus eerst de hoeveelheid voeding aan te passen.
Als dit niet werkt kun je altijd nog overstappen op de voeding voor hongerige baby's.

Groetjes,
Marjolein

Hoi. Toen ik met mijn eerste overstapte op flesvoeding ben ik ook vrij snel overgegaan op voeding voor hongerige babys want hij was net zo. Kon niet wachten tot het tijd was voor de volgende fles.
Ik heb toen gewoon half half gedaan. De helft van de schepjes voor " gewone" en de helft voor hongerige babys. Dan was de overgang niet zo groot, en uiteindelijk was het ook genoeg voor hem..
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan