Hongerige baby (3 weken)

A

Anoniem

Guest
Begin oktober is ons zoontje geboren en nu dus bijna 4 weken oud. Hij krijgt van het begin af aan flesvoeding. Al vrij snel zat hij op flessen van 135 ml voeding  en dat om de 3 uur (ook 's nachts).  Eigenlijk veel te veel voor zo'n kleintje van een paar weken. Vorige week contact gehad met het cb omdat wij het idee hebben dat hij nog steeds honger heeft. Het cb gaf aan dat de tekenen van honger die hij gaf ook konden komen doordat hij te veel voeding binnen zou krijgen en dus op advies van het cb minder voeding gaan geven. Hij krijgt nu 8 voedingen van 100 ml per 24 uur. Het resultaat is nu alleen dat hij om de 2 a 2,5 uur komt. En hij heeft dan ook echt honger. Ik overweeg nu om over te stappen op voeding voor hongerige baby's. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee met zo'n heel kleintje of heeft iemand misschien een andere tip?? We weten het even niet meer zo goed. Alvast bedankt!

goedemorgen meeuwtje,

Mijn dochter Lisa is nu bijna 10 maanden oud.. Ze heeft al vanaf kleins af aan flesvoeding gehad omdat borstvoeding niet lukte... Ze kreeg eerst Nutrilon standaard... algauw waren we overgestapt op voeding voor hongerige baby's... maar het leek alsof ze niet verzadigd raakte... op een gegeven moment probeerde we de periode tussen de voedingen zo veel mogelijk te rekken door water te geven bijvoorbeeld....

Op een gegeven moment zei een vriend van ons dat wellicht Lisa geen honger had... maar krampjes... en als ze haar fles drinkt dan is dat een pijnstillend gevoel......toen hadden we de homeopatische druppels cinebaby van VSM geprobeerd en het hielp echt.. al gauw had ze geen honger gevoel meer en kon ik weer overgaan op nutrilon standaard... is te proberen...

succes..

Jess

Hallo,

onze Julian is  op 13 oktober geboren en bijna 4 weken oud.
Julian is geboren in het ziekenhuis(wel 2 weken te laat) met een gewicht van bijna 4 kilo.
Hij heeft in het ziekenhuis in het begin 90 cc gekregen wat elke dag opgehoogd werd.
Nu na die weken krijgt hij 150cc met 5 schepjes poeder wat met water en poeder nu 170cc is, en dat 5x per dag.
Hij krijgt de laatste voeding om 23:15 uur en meld zich weer om 6:15 uur.

Wij dachten eerst ook dat hij teveel voeding kreeg maar blijkbaar heeft hij die voeding toch echt nodig.
probeer anders eens de tijden tussen de voedingen te verkorten, hebben wij ook gedaan.
Julian krijgt Nutrilon hypoallergene voeding.

groetjes magny

Hoi,

Mijn zoon Sam (van 2 september) heeft ook altijd iets te veel voeding gehad. Hij bleef maar 'komen'. Bij Sam zie ik verschil tussen krampjes en 'echte' honger, doordat hij bij krampjes stopt met huilen als ik hem een speen of mijn vinger geef. Wanneer hij honger heeft blijft hij doorhuilen. Het schijnt namelijk dat het zuigen an sich een soort pijnstilling is voor krampjes. Ik ben ook overgegaan op voeding voor hongerige babies, maar dat werkte pas na een week. In eerste instantie leek hij daar zelfs meer van te gaan eten. Bij Sam werkt overigens een mengsel van drie scheppen voor hongerige babies, en twee scheppen gewone Friso per fles. Omdat het een spugertje is doe ik er dan ook nog twee schepjes Nutriton door. Daarop heeft hij een paar weken geleefd met zes flessen per dag. CB maar mekken dat dat teveel was, maar (Sam is mijn tweede), die laat ik tegenwoordig lekker kletsen. En voila....sinds afgelopen zaterdag vraagt hij opeens niet meer als de vijf flessen die hij per etmaal mag. En slaapt hij opeens de hele nacht door van 23.00 tot 06.30!
Ofwel, geef je kindje rustig wat extra als hij daar om vraagt. Hij geeft vanzelf aan wanneer dat niet meer nodig is.
Succes, Claudia

Bedankt voor jullie reactie's en tips!! We zijn toch overgestapt op voeding voor hongerige baby's en zijn de flessen voller gaan doen. Hij krijgt nu 6 (soms nog 7) flessen van 135 ml. Eigenlijk te veel maar als we minder geven zitten we met een huilend kind na de voeding (en echt van de honger). Dit in combinatie met een bakerzak zorgt ervoor dat hij na de voeding voldaan in slaap valt. We hopen dat hij nu binnenkort zelf aangeeft dat er een fles vanaf kan. Maandag voor het eerst naar het cb en we zullen zien wat ze zeggen (vast dat hij teveel krijgt maar zoals Claudia zegt laat ik ze maar kletsen). Kreeg jouw zoontje ook last van uitslag van de voeding voor hongerige baby's??

Terug
Bovenaan