Hongerige baby 4 weken

<p>hoi,</p><p>mijn zoontje van 4 weken vraagt heel veel eten. Hij krijgt nu 8 voedingen elke van minimum 120cc. Ik geef moedermelk uit een fles en soms als ik niet genoeg kon kolven krijgt hij kunstvoeding (max 2x per dag, meestal in de nacht). Hij spuugt bijna niet, maar CB geeft gezegd dat hij te veel krijgt. Hij weegt nu 5290g, geboorte gewicht was 4150g. Ik weet niet wat ik moet doen, ik wil hem niet overvoeden maar ik vind t zielig om geen eten te geven als hij daar voor vraagt:( Any tips?</p>
 
Mijn dochter is 8 weken en kreeg ook wekenlang 8x120cc! Sinds een weekje krijgt ze 7x120cc, ze komt s nachts 1x minder nu. Ze krijgt volledig kunstvoeding. 
Mijn dochter woog 3940 gram bij geboorte. Jouw kindje was zo te zien ook best zwaar. 
Ik heb nooit nagevraagd of het teveel is. Ik heb het gewoon gegeven, ik ga echt niet mn kindje honger laten lijden ;) Ze zal het wel nodig hebben denk ik. Ze groeit prima volgens het lijntje en is tevreden dus dan vind ik het prima.
Ik ben er dus nogal relaxed in, boeiend als het iets teveel is... ze krijgen er toch niks van?
 
Wat mij is verteld dat je nooit teveel van moedermelk kan geven. Iets met vraag en aanbod. Tevens is moedermelk ook makkelijker verteerbaar. Mijn dochter is 10 week en ik gaf vanaf de 3e week ook een extra flesje. Zij zit op de curve op de laatste lijn qua gewicht dus dan ook bijna te zwaar. Maar ik zou je er niet te veel van aantrekken. Je kan je kindje geen honger laten lijden lijkt mij. En bij borstvoeding zie je eerst een stijgende lijn en dan wordt het constant. Mijn dochter was binnen 3 dagen over haar geboortegewicht heen en per maand 1 kilo gegroeid. 
 
Er bestaat trouwens kunstvoeding voor hongerige baby's, maar als je borstvoeding geeft heb je daar natuurlijk niks aan ;) 
Ik vraag me trouwens ook af of je een kind met borstvoeding kan overvoeden... borstvoeding mag je toch geven op verzoek, dus zoveel ze nodig hebben?
 
Je kan toch een dagje proberen om de flesjes op te hogen. Het ene kind heeft nou eenmaal meer nodig als de ander, is met ons volwassenen toch ook. Je merkt snel genoeg of hij dan wel voldaan is.
Consultatie bureau volgt het boekje, dus zou lekker je eigen gevoel en je kindje volgen
 
Aan borstvoeding zit inderdaad geen beperking voor zover ik weet. Mijn zoontje groeide de pan uit de eerste maanden. Het consultatiebureau zei er niets van, want hij kreeg borstvoeding. Het is nu een slank jochie van 4 jaar. 
Borstvoeding baby's zijn de eerste maanden vaak wat zwaarder, trekt meestal wel recht. Ze pakken wat ze nodig hebben.
 
Waar je naar zou kunnen kijken, is of het altijd honger is of ook de zuigbehoefte. Mijn kleine Truusje kwam op een gegeven moment wel heel vaak en bleef maar aan de borst zuigen, toen ze na een week of 6 de speen pakte, bleek dat ze daarmee vaak meteen in slaap viel (en dus echt niet een hele borst hoefde, wat ik eerst wel deed). Overigens dronk mijn dochter met een maand ook makkelijk 150 ml borstvoeding uit een flesje, terwijl dat in het begin een ukkie was, dus denk dat het prima aanvoelt en je kind misschien gewoon wat meer wilt! 
 
Ik heb altijd gehoord dat je van moedermelk niet teveel kunt geven, zoals hierboven ook al gezegd. Zou me niet teveel aantrekken van het consultatiebureau. Bij ons zeiden ze ook dat ik onze zoon ‘echt niet meer dan 5 x 150 moest geven!’, maar hij komt gewoon heel regelmatig 5 x overdag en s nachts vaak nog een keer (krijgt hij 120 of 100 ipv 150). Maargoed naast dat ze dat zeggen, zeggen ze dus ook dat hij netjes op zijn lijntje groeit. Zolang jouw zoontje ook op zijn lijn groeit zou ik me er niet teveel van aantrekken. 
 
Terug
Bovenaan