Hongerige baby 6 weken

<p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hoihoi,</span></p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">mijn dochter is 6 weken oud & het lijkt wel alsof ze constant honger heeft.. Ze krijgt nu 120+4 van nutrilon forte 1.. Als ze gegeten heeft is ze een hele tevreden en vrolijke baby maar zodra ze honger heeft na +- 2 uur is ze ontroostbaar en is pas weer rustig als ze haar fles krijgt. Iemand tips? </span></p>
 
Hoe lang doet ze over een fles? Gaat het niet te snel en dat ze daardoor niet het gevoel heeft dat ze vol zit? Het is normaal dat ze minstens 20 minuten over een fles doen. 
Is ze altijd zo hongerig geweest of is het van de laatste dag/dagen? Als het eenmalig is, is het misschien ff een regeldagje en over 2 dagen weer over.
Om de hoeveel uur voed je 'normaal'? Elke 2.5 uur is best normaal voor zo'n kleintje.. daar hoeft echt nog geen 3.5 uur tussen te zitten.
 
Hoeveel flessen krijgt ze ? 6/7 flessen is normaal met dat aantal weken.
 
Heeft ze dit met elke voeding op dit moment? Of alleen op bepaalde tijden , want anders zou je die voedingen wat meer kunnen geven. 
 
 
Ze doet +- 20/30 min over een fles.. Ze is altijd al hongerig geweest.. De eersts keer dat ik hiermee naar het consultatie bureau ben gegaan zeiden ze dat ze nog te klein was om meer te krijgen dan 90+3.. Bij de 2de keer dat ik belde mocht ik haar elke 4 uur dan toch 120+4 geven maar echt nog niet meer.. Dit doet ze bij elke voeding 
 
Hoi!
ik herken je verhaal, hier ook een hongerige baby van nu inmiddels bijna 10 weken.  Bij 4 weken aangegeven bij het cb. Ik mocht toen van 90 naar 120 en dan 6 flessen. Dit ging tot 6 weken goed en kwam toen ook weer om de 2 uur en idd echt krijsen tot hij een fles kreeg. Daarna ook weer huilen dat het blijkbaar te weinig was. Zelf besloten om te verhogen naar 150 en zelfs in die week naar 165. Hij woog tenslotte al meer dan 4 kilo en volgens de verpakking van nutrilon mag dat.  Nou we hadden weer een tevreden mannetje netjes om de 4 uur kwam hij.. ook dit ging weer maar een week goed. Met 8 weken op het cb weer advies gevraagd, onze kleine man zat op een goed gewicht en heeft totaal nog geen babyvetjes. Hij is heel bewegelijk en veel wakker dus mogelijk verbrand hij gewoon veel. Met toestemming van cb ben ik met 8 weken begonnen met 180 cc om de 5 uur en als de nachten weer sneller zijn dan 5 uur mocht ik 2 schepjes rijstebloem toevoegen. Dit gebeurde dus ben ik dan een halve week gaan doen en meneer sliep de nacht nu door maar helemaal tevreden. Sochtends ook weer vrolijk en niet meer zo huilen na zijn fles.  Inmiddels sinds 3 nachten doe ik geen rijstebloem meer want hij slaat in eens zijn laatste fles over.  Hij slaapt nu van 2300 tot 0600.. de 5 uur red hij ook gewoon en heb alleen maar een blije baby.  Kreeg overigens veel commentaar dat mijn kleintje al teveel voeding krijgt maar hij heeft het gewoon nodig.  
Hij krijgt nu zijn fles om 6.00, 11.00, 16.00. 20.00 ( ongeveer want bij zijn middag dutje kan hij soms wel langer door slapen en dan zit er 6 uur tussen). Oh en hij spuugt niet, dus het niet zo dat ik hem teveel geef.. dit kreeg ik ook vaak als reactie ?
 
Dankjewel voor je verhaal :) ik heb het consualtie bureau gebeld en nu mag ze 150+5 en als ze dan nog honger heeft moet ik weer opbellen om te kijken wat verder nog kan 
 
Top! Een huilende baby is niet fijn, wanneer jij honger hebt dan pak je ook wat te eten. Een baby kan het alleen aangeven. Zolang je maar niet boven de 1 liter komt :) dat is mij verteld. 
Ben benieuwd hoe het nu gaat na de
fles van 150 
 
Terug
Bovenaan