Hongerige baby 8 mnd

<p> Goedemorgen,</p><p> </p><p>mijn zoon is volgende week 8 mnd en eet nog erg veel. Overdag maar ook om 00:30 wil hij een fles en dan is hij er makkelijk weer om 6 en soms zelfs eerder...</p><p>hij krijgt:</p><p>180 fles als hij wakker word, dan ong. 200 gr fruit, boterham met 150 melk, fles melk, 120 gram avondeten want meer wil hij niet maar hij wil er wel weer melk achteraan.... en dan snachts komt hij weer voor de fles. <br /><br /></p><p>mijn dochter sliep vanaf 5 mnd door van 8 tot 8.. moet ik hem gewoon de tijd geven of zijn er tips dat hij de fles van 00:30 niet meer hoeft?</p><p> </p><p>liefs! </p>

Wat nou als je 's ochtends nou eens start met brood én een fles? 's Middags kun je een klein tussendoortje geven en verder water en/of lauwe thee. Dan zou hij het in principe moeten redden. 

Mijn kinderen kwamen ook altijd nog l Angela tijd voor een fles in de nacht, maar ik gaf dan nooit een volle fles. 90cc en 3 schepjes. Daar sliepen ze dan prima op door. Een hele volle fles in de nacht vond ik niet nodig.
Overdag kregen ze op die leeftijd nog 3 flessen (7.00, 13.00, 19.00) en gewoon fruit/brood/groente en yoghurt/koekje) Papfles lustten ze hier niet. Heb je dat al eens geprobeerd?
Niet doorslapen is niet persé altijd honger denk ik, ze hebben je om tal van redenen nodig s nachts. Maar een flesje  helpt wel doorslape.n. Probeer eens wat minder te geven in de nacht, gewoon 90cc.
En verder maar gewoon accepteren. Het ene kind heeft nou eenmaal meer nodig dan de ander. Je kunt je kinderen niet met elkaar vergelijken ;) En het gaat voorbij op een dag, hier stopte het met 12/13 maanden ongeveer!

Heel normaal hoor dat ze nachts nog een keer komen! Ons meisje komt ook nog minstens 1 keer nachts voor een fles. Onze zoon sliep pas echt door rond 1,5 jaar ofzo toen alle kiezen door waren gekomen.

Het is inderdaad vrij normaal dat ze in de nacht nog komen. Het zou alleen een beetje ‘zonde’ zijn als je dat vrij simpel kan oplossen door overdag meer voeding te geven (geen garantie!). Ons zoontje was ook altijd een hongerig ventje. Bij hem werkte het goed door de dag goed te beginnen met ontbijt. Volgens mij was dat rond de 8 maanden een papfles met een granenpapje (dus wel echt iets energie-rijks en geen vulmiddel zoals rijstepap o.i.d.). Zo had hij gedurende de dag een meer verzadigd gevoel en kwam de rest van zijn hunker naar eten ook meer in balans. Een broodje in de ochtend met wat melk kan natuurlijk ook. Probeer het is, baat het niet dan schaadt het niet. 

Hey,  ik denk dat je te weinig geeft hihi. Mijn dochter is 4 maanden ouder dus moest even denken. Maar ik gaf dit
Ochtend pap voor 8+ maanden met de fles voeding erin en eventueel nog aanvullend wat flesvoeding en ik gaf al thee dr bij in drinkbeker. 
10.00 fruitje
12 uur brood met wat thee om zacht te maken eventueel
15 uur flesje
17.00 avond eten aardappel groente 
Bed tijd papfles of gewone fles mijn jongste wilde geen papfles en sliep toch heel de nacht op dr 210 cc
Wij gaven de avondfles een schep meer. Kijk wel wat ze drinkt.
Misschien kan je hier wat uithalen 

Terug
Bovenaan