hongerige baby! HELP!!

Wie heeft ervaring met superhongerige baby's?

MIjn zoontje is nu 10 dagen oud en krijgt (door omstandigheden) flesvoeding. Hij komt echt om de drie uur en drinkt dan 90 cc (= 110 ml voeding). De nachten ook dus om de drie uur. Wie heeft er ook een hongerige baby en heeft tips om de tijd tussen de voedingen langer te maken? Hij laat zich niet foppen met een speentje. Honger is honger en dan krijst ie zich suf. HIj zit boven zijn geboortegewicht. HOe lang duurt dit ongeveer?

Alle tips welkom!!!

Groetjes,
moedertje van een hongerige baby
 
Hoi, Amy eet behoorlijk. De minimum hoeveelheden die het consultatieburo aangeven is voor haar niet genoeg. Ze is in 4 weken van 2800 gram naar een kleine 4 kilo gegroeid. Ze krijgt eten als ze aangeeft dat ze honger heeft en dat is dus tussen de 3 en 4 uur, ook 's nachts.
Misschien moet je eens met je vk of het cb overleggen of het slim is om babyvoeding voor hongerige baby's te gebruiken.
Succes ermee.
Groetjes
Audrey
 
Hoi,

Mijn zoontje is een maand en at in het begin om de 1,5 ur (hittegolf) eet nog steeds om de 3 uur snachts inmiddels om de 4 uur. Tja mij maakt het niet zo veel uit zal wel bijtrekken. Neemt ie je vinger, zo ja wellicht pakt ie dan een andere speen. Bij ons moest ie niets hebben van ergonomische spenen, de avent speen pakt ie wel. Tja als ie echt honger heeft komt ie toch wel, maar we kunnen het ermee rekken. Vaak zijn het bij onze zoon ook krampjes en als dat echt zeer doet pakt ie ook geen speen. Meer voeding? Ik geef bv dus ik kan niet checken hoeveel hij drinkt. Anders de verloskundige bellen, die weet er misschien ook wel wat op.

Succes.
 
Hoi,
Volgens mij is om de drie uur voor zo'n jonge baby heel normaal hoor.
Ik geef bv, mijn zoontje is bijna 10 weken en komt ook nog steeds om de drie a vier uur. 's nachts zit er wel meer tijd tussen. Hij heeft inmiddels ook zijn duim en andere vingers ontdekt voor tussendoor, dat is wel handig.
Volgens mij doet je zoontje het prima om de drie uur, maar ik heb geen ervaring met fv.
Groetjes Miranda
 
Voor een baby van 10 dagen oud lijkt dit een heel normaal patroon. Ze eten dan echt om de 3 uur en dat wordt langzaamaan steeds beter. In ieder geval de nachten. Gewoon aanbieden wat hij vraagt, wat ze teveel krijgen spugen ze uit. Ga nog niet experimenteren met voeding voor hongerige baby's maar wacht daar even mee totdat je bij het consultatiebureau geweest bent, een baby moet kunnen wennen aan voeding. Je zult zien dat met een paar weken de nachten steeds langer worden, tot die tijd even op je tanden bijten. Veel plezier met je kindje
 
Hoi,

een baby van 10 dagen oud hoort nog gewoon om de 3 uur te komen, pas na het bezoek aan het CB krijg je een advies om de voeding te verhogen en dan komt je baby vanzelf wel om de 3,5 a 4 uur. Mijn dochter is nu 6 weken en komt om de 4 uur, ze krijgt 150 cc voeding en heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen, ze kwam normaal om de 4 uur, ook 's nachts, even doorbijten dus.
 
Hoi Allemaal,

Bedankt tot zover voor alle reacties! We bijten gewoon even door, want ik zag al aan de leeftijden van jullie kindjes dat we waarschijnlijk te snel willen!


 
Terug
Bovenaan