Hongerige baby, hoeveel voeding?

<p>Ons hongerige meisje is nu 6 weken, ongeveer 4,6 kg en krijgt 7 flesjes per dag (110 ml). Ze krijgt sinds kort forte voeding want leek hongerig te blijven.</p><p>Momenteel lijkt ze ook af en toe nog wat ontevreden te zijn, ook slaapt ze de laatste nachten korter. echter vragen we ons af hoeveel voeding we zouden kunnen geven? <br />het liefst gaan we over op 6 voedingen per dag, ze doet alleen hazenslaapjes van 45 min tussen de flessen en haar wakkere tijd is ze ontevreden. we hopen dat dit verbetert als ze iets meer voeding zou krijgen. Iemand hier toevallig ervaring mee ? </p>
 
Ons dochtertje is nu 5 weken en drinkt 7x120 ml. Ook Forte omdat ze erg hongerig is. Waarom zou je op minder flessen over willen? Ik denk dat dat nog niet haalbaar is hoor. Je geeft 110 schrijf je? Doe je dan 120 + 4 schepjes en gooi je wat weg? Anders zou je juist die 120 gewoon eens kunnen aanbieden? Hier merk ik dat ze minder snel om een fles vraagt als ze lekker bij ons ligt. Als ze in de box of bedje ligt dan komt ze eerder. Bij 6 weken is er ook een piek in het huilen, weet niet of ze altijd ontevreden is of dat het nu iets nieuws is? Anders zou t dus ook die piek kunnen zijn en die gaat gelukkig ook weer over.
 
Op die leeftijd gaf ik ook gerust 7 voedingen van 120+4, soms zelfs 8. Elke 3 uur en in de nacht zag ik wel hoe het ging. Er waren genoeg nachten dat ze ook stipt om de 3 uur kwam, dus dan zit je zo op 8 voedingen per 24 uur. Elke 3 uur voeden is echt heel normaal hoor, dat mag gerust de eerste 4 maanden!
Laat je kindje lekker drinken, ze mogen gerust tot een liter per dag drinken. Sommige kindjes redden dat nooit, anderen makkelijk.. mijn beide dochters dronken vaak wel 900-1000cc per 24 uur. En daar hebben  ze niks van gekregen. Ze hadden dit echt nodig.
Gaat de fles altijd goed op? Dan maak je gewoon 30cc meer. Kijk je hoe ze het daarop doet. 
Zolang je flessen tot 150cc geeft, mag dat gerust elke 3 uur. 180cc geef je elke 4 uur, maar dat redden de meeste kindjes pas rond de leeftijd van 4 a 5 maanden!
 
 
Op die leeftijd gaf ik ook gerust 7 voedingen van 120+4, soms zelfs 8. Elke 3 uur en in de nacht zag ik wel hoe het ging. Er waren genoeg nachten dat ze ook stipt om de 3 uur kwam, dus dan zit je zo op 8 voedingen per 24 uur. Elke 3 uur voeden is echt heel normaal hoor, dat mag gerust de eerste 4 maanden!
Laat je kindje lekker drinken, ze mogen gerust tot een liter per dag drinken. Sommige kindjes redden dat nooit, anderen makkelijk.. mijn beide dochters dronken vaak wel 900-1000cc per 24 uur. En daar hebben  ze niks van gekregen. Ze hadden dit echt nodig.
Gaat de fles altijd goed op? Dan maak je gewoon 30cc meer. Kijk je hoe ze het daarop doet. 
Zolang je flessen tot 150cc geeft, mag dat gerust elke 3 uur. 180cc geef je elke 4 uur, maar dat redden de meeste kindjes pas rond de leeftijd van 4 a 5 maanden!
 
 
Hoi! Rond de 6 weken is er ook vaak weer een regeldag (die best iets langer kan duren dan een dag), dat zou het voor nu ook kunnen zijn. Zijn ze even extra hongerig en daarna stabiliseert het weer. Ik zou zelf gewoon wat extra geven, zolang je niet over die liter (30+ schepjes) per dag gaat i.v.m. de niertjes.
 
Terug
Bovenaan