Hongerige baby: meer bijvoeding of overstappen naar Forte?

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje is iets meer dan 5 maanden en hij drinkt sinds een maand heel erg veel. (5 voedingen van 210cc en soms meer) Hij was daarvoor een maand ziekig en dronk weinig, dus ik dacht dat hij aan het inhalen was erna. Maar dat inhalen duurt nu al erg lang. Hij komt om de 2,5 uur stipt en zet het op een krijsen, terwijl hij hiervoor niet eens liet merken dat hij honger had en je hem bij wijze van spreken rustig een voeding kon laten overslaan. Toen kwam hij om de 3,5 a 4 uur.

Ik ben om deze reden al 2 weken bezig met fruithapje; daar slaapt hij beter op overdag, maar honger houden blijft hij. Ik wil afbouwen naar 4 voedingen, omdat het cb zegt dat alles boven de liter op lange termijn schadelijk is voor z'n nieren. Ik heb al meerdere keren pap geprobeerd, krijgt hij krampen van en hij komt er niet later door.

Ik wil naast de fruithapjes ook groentehapjes  gaan geven en daarnaast moet ik over paar weken overstappen op opvolgmelk als hij 6 maanden is. Dan kan ik meteen overstappen op Nutrilon Forte voor hongerige baby's, maar als dat niet nodig is, wil ik dat niet. (Op creche moeten we dat dan zelf betalen en normale opvolgmelk zit in het pakket)

Heeft iemand nog tips om hem gemakkelijk te laten overstappen van 5 naar   4 voedingen zonder over te stappen naar Forte?

En hoeveel mag een baby maximaal in 1 x binnenkrijgen. (er zijn namelijk tijden dat hij 260 cc wil drinken anders gaat meneer niet slapen 's avonds)

Hoi hoi,

Ons meisje had met een maand of 4 niet meer genoeg aan 'normale' voeding (ook niet aan forte). Wij doen nutrix (rijstebloem) bij haar voeding, overdag 2 schepjes in ieder flesje  en voor het slapen gaan krijgt ze echt een pap flesje met 4 schepjes. Werkt prima!

Groetjes, KT

hallo hier
een moeder van een dochter van 6maand
mijn dochter drinkt nu 4 flessen van 210 cc met 2 schepjes rijste bloem
1 de voeding 7 a 8 uur
2de  voeding12 uur
3de  voeding 16 uur
4de voeding 20 uur
en dan slap ze door tot de volgende morgen
dat is wel fijn kan je zelf ook eens op tijd naar bed
groetjes moeder

Hallo,

Ik heb ook een klein hongerig mannetje. Hij is net 4 maanden en drinkt met gemak 5 flessen van 240, omdat het cb zei dat dit wat veel was ben ik begonnen met zelf fruithapjes te maken. Nu krijgt hij 4 flessen van 240 ml en een fruithapje (1 banaan, 1 liga en een beetje sinaasappelsap of water). De laatste fles krijgt hij alleen forte en dan slaapt hij bijna de nacht door (van 20.00 uur tot 6.00 uur).
Hopelijk heb je er wat aan !

groetjes mama van Jesper en Yoeri

Hallo, ben ik weer:
Ik ga het vanaf vandaag anders doen, ik ga 4 voedingen geven en dan en tussendoor fruit en groente (vindt hij allebei lekker) en 2 scheppen rijstebloem door elke fles en de 2e fles half pap, half fles.

Dan ziet het schema er ongeveer zo uit:

7:30          Eerste fles
11:00      Tweede fles: half pap van bordje en half fles
13:30        Fruit
15:00       Derde fles
17:30        Groentehapje
19:00        Vierde fles

Ik hou wat betreft de tussendoortjes dan het schema van de creche aan.
(Daar hadden ze me niet goed begrepen, daar dachten ze dat hij de laatste fles om 22:00 a 23:00 uur nog kreeg en ze gaven hem niet op tijd de voeding van 16:30 uur, waardoor hij te overstuur /hongerig was om nog normaal te drinken. Heb het wel verteld, maar blijkbaar is het niet echt gebruikelijk dat baby's van deze leeftijd zo vroeg gaan slapen. (Het cb was namelijk ook erg verbaasd))

Het enige is dat ik bang ben dat de tussendoortjes te dicht op de fles zitten, dat hij misschien juist dan slaapt of geen trek heeft (eh, dat geen  trek hebben lijkt me op dit moment een utopie!)  maar dat moet ik maar uitvinden in de praktijk. Of kan ik beter bij het fruithapje een fles geven, dat dat 1 eetmoment wordt (of het groentehapje met de laatste fles).

Okee bedankt alvast voor de reacties.

Hoi!!

Ik hoop voor je dat je zo de oplossing heb gevonden!! en je kan eventueel de groente/fruit-hap idd vlak voor of na de fv aan vast plakken.
Ik zelf heb het er toen ervoor gedaan, en de fles van 19.00 heeft deze uk uiteindelijk ook daardoor laten vallen.

maar da's ook raar dat ze dat bij het CB bij jou vreemd vinden,zeker met FV.....
De mijne had geen laatste (23.00) FV meer sinds 12 weken, en meerdere die ik ken met mij.
De 19.00 fles heeft ze sinds een week of 3 niet meer, ze is nu 6 maanden en 1 week.

Succes !!!

Het schema 2 dagen geprobeerd en het werkt erg goed. Hij heeft niet meer zo extreem gehuild net voor het eten... en hij drinkt normale hoeveelheden. (4 x 180cc) Nu hij minder voeding binnenkrijgt, moet ik hem nu water bij gaan geven?

Conclusie: hij had gewoon niet genoeg aan de Nutrilon Hypo-allergeen... Over 2 weken stap ik over op normale opvolgmelk, dus hoef ik neem ik aan die rijstbloem er niet meer door heen te doen.

Hai,

Sinds Ruben 5 weken oud was krijgt hij Nutrilon Forte. Hij is een erg hongerige baby en had gewoon niet genoeg aan de gewone Nutrilon. Hij kwam dan om de 2 uur en bij mij op het cb hebben ze toen gezegt dat ik die toen kon geven. Nu is hij 15 weken en krijgt 5 flessen van 190 water+6scheppen. Bij de laatste fles rond 23:00 doe ik 3 schepjes Nutrix en hij slaapt dan ook lekker door tot 7:30. Volgens begint hij nu wel toe te zijn aan wat vaster voedsel maar moet dinsdag toch naar het cb, kan ik het gelijk even vragen. Moet zeggen dat ze bij ons cb gelukkig niet zo moeilijk zijn en dat hun advies altijd is dat je naar je kindje moet kijken en waar die het het beste mee doet. Op je eigen gevoel afgaan.

Groetjes Diana

Terug
Bovenaan