Hongerige baby? Of normaal?

Hallo allemaal,

Mijn zoontje is nu 3 maanden. Hij heeft de eerste weken 16 uur per dag gehuild vanwege krampjes en verborgen reflux. Na 4 weken zijn we op advies van het cb gestart met nutrilon omneo forte en na nog eens 4 weken (hij was toen 8 weken) met maagzuurremmers. Sindsdien is hij een vrolijke gezellige baby die voldoende slaapt en goed drinkt plast en poept. Hij zat na een paar weken al aan 7 voedingen van 120. Daarna zijn we overgegaan naar 6 voedingen van 170 (150+5). Hij kreeg zijn laatste fles dan rond half 12 en sliep standaard door tot 0700. Hij dronk al deze flessen leeg en had tussendoor nog honger. Volgens het cb is dit wel meer dan andere babies van zijn leeftijd maar aangezien hij prachtig gemiddeld groeit en ontzettend druk is als hij wakker is denken ze dat hij gewoon veel verbrand en meer nodig heeft. Omdat hij niet altijd op 6 flessen kan blijven zijn we na advies van familie 3 weken geleden gegaan naar 5 flessen van 200 (180+6). Hij krijgt dus net zoveel binnen maar er zit meer tijd tussen. Sindsdien wordt hij echter standaard tussen half 6 en 6 wakker, drinkt, slaapt tot 7, wakker tot een uur of 8/half 9, slaapt tot half tien en dan weer eten om 10 uur. Tussen zijn flessen slaapt hij maximaal anderhalf uur. Al deze flessen drinkt hij ook leeg. Naar mijn idee kun je hem ieder uur wel een fles geven en zit hij dan nog niet vol. Het is niet zo dat hij krijst van de honger maar 4 uur is echt het maximale wat er tussen zijn fles kan zitten overdag. Ik twijfel nu of ik terug moet naar 6 flessen en een beter dag ritme of dit moet volhouden. Aangezien hij ook al speciale voeding krijgt wil ik niet overstappen op forte want dan komen zijn krampjes misschien terug. Over een week of 2 mogen we beginnen met fruit hapjes en ik hoop dat hij dan wat meer vol gaat zitten ook al zijn het maar wat theelepeltjes. Hij kijkt nu al het eten van ons bord :')
Mijn vraag is eigenlijk of iemand zich hierin herkent en wat jullie adviseren qua voeding en schema. Sorry voor het lange verhaal! :)

Gr laura
 
Ik krijg zelf het idee uit je verhaal dat hij gelukkiger was met 6 flessen van 170cc lekker aanhouden tot je het kan combineren met een happie hihi nog effetjes overbruggen ? maar dan is het de vraag of hij dat gaat pikken na 3wk! Ik zag trouwens ook maagzuurremmers staan, bij mijn meisje (reflux) leek het soms ook of ze continu wilde drinken maar achteraf bleek ze het zuur te willen blussen. 
 
Dank je wel voor je antwoord! Ja ik denk ook dat hij gelukkiger is met het schema van 6 flessen maar als ik dit volhou tot hij zijn fruithapje krijgt, hoe bouw ik dan ooit af naar 3 flessen en tussendoor eten? Daar zit best wel een verschil tussen en ik heb dus echt geen idee hoe ik dat aan moet pakken.  Het maagzuur heeft hij nu geen last meer van dankzij zijn medicijnen. 
 
Nja wij zouden nu op 2/2.5 fles zitten. Ik doe nu ipv 7 schepjes in de ochtend en avond 6, en 6 schepjes verspreid ik over de dag. Soms 2x een slap flesje omdat ze meestal geen water of thee blieft hihi ik weiger dr altijd diksap te geven . Fruit en groenten gaat goed ook de tussendoortjes. Smiddags krijgt ze lekker pap voor de lunch als brood niet goed gaat(koemelkallergie/melkvrijbrood is super droog)?je kunt best veel schuiven en doen, elk kind is anders. En als hij goed groeit en geen overgewicht heeft ? ik hou de cb regels aan als losse richtlijn maar merk dat als ik me er strikt aan houd dat het toch meestal niet past in onze situatie (alle nazi roosters). Uiteindelijk krijgt ze alles netjes binnen alleen niet altijd op hun manier of tempo. 
 
Terug
Bovenaan