Hongerige baby van 4 maanden oud

A

Anoniem

Guest
Even checken hoe anderen dit in het vat gieten:

Noah is nu  18 weken  en al 8,5 kilo! Ik ben begonnen met borstvoeding waardoor hij dus die enorme groeispurt heeft gemaakt. Inmiddels ben ik helemaal afgebouwd (sinds 1 maand) en ik had de stille hoop dat hij 's nachts zou doorslapen met de flesvoeding (ben al overgestapt op Nutrilon voor hongerige baby's), maar helaas pindakaas. Ik probeer het schema 4 flessen + 2 halve potjes groente/fruit te geven, maar zelfs met een paar flinke scheppen rijstebloem in zijn laatste fles komt hij de nacht niet door. Omdat ze natuurlijk maximaal 1000 cc vocht mogen krijgen op een dag (en omdat hij behoorlijk aan de zware kant is) kom ik toch een beetje knel te zitten met die voedingen. En op deze manier kom ik over die 1000 cc heen. De hapjes laten vallen vind ik zo zielig, hij is er duidelijk aan toe (smakken, eten uit je mond kijken en als een hongerig vogeltje om het lepeltje vragen). Weten jullie misschien of er een merk flesvoeding is dat nog zwaarder is dan Nutrilon Forte 1? Of hebben jullie wellicht andere tips? En op  welk voedingsschema  zitten jullie met een kindje van 18 weken??? Ik moet volgende week naar het CB, maar ben toch benieuwd naar jullie ideetjes...

Haai Dani10,

Lise, mijn dochtertje, is ook (ruim) 18 weken oud nu. Ik geef nog volledige BV, ze drinkt 4 of 5 keer op 1 dag. Slaapt soms door, niet altijd. Ze drinkt, om 6 uur, half 11, half 3, 7 uur en vaak nog 12 uur 's nachts...

Kan je dus niet echt helpen. Hoop dat het CB een oplossing heeft...

Succes!

Bedankt voor je reactie! Heb net nog een beetje zitten snuffelen op internet en daar zie ik dat er soms ook wat ruimere adviezen gelden dan die 1000 cc gelukkig (ik zag zelfs een schema met 5 maal een fles van 220 cc). Wat stom he, het is mijn tweede, maar toch kun dan toch nog zo onzeker zijn!

kun je niet gewoon wat meer water in de fles doen maar wel het gewone aantal schepjes voeding.
bijvoorbeeld 210 water en 6 schepjes voeding ipv 7.
zo heeft ie wel het idee wat meer te hebben gehad maar niet meer voeding.
Martine

Ja, daar heb ik ook aan zitten denken, maar het gaat er juist om dat babietjes niet meer dan 1000 cc vocht mogen hebben, omdat het anders teveel wordt voor hun niertjes. Meer water heeft dus uiteindelijk ook geen zin helaas, maar bedankt voor je tip!

Het gaat niet om het vocht, dat is prima, het gaat er om dat meer dan 30 (bij Similac 15) schepjes op een dag slecht zijn voor de nieren. De eiwitten in kunstvoeding zijn lichaamsvreemd en het natriumgehalte wordt dan te hoog.

Ze mogen wel meer dan 1 liter vocht krijgen. Je kunt rustig per fles 15-20cc extra water toevoegen, Dat is beter dan meer kunstvoeding aanmaken.

Aangezien het hongerige niet weg ging toen je stopte met de borst zou je ook kunnen overwegen (gedeeltelijk) te relacteren, door bijvoorbeeld na een fles de verdere dorst aan de borst te lessen.

Terug
Bovenaan