Hongerige baby zonder regelmaat (3mnd)

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">hallo,</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">jayden is een gezonde baby van 3 maanden. Hij eet vanaf de geboorte al zoveel dat ik niet in staat was borstvoeding te geven (lees huilend aanleggen, en verheugd zijn als hij eindelijk uitgedronken was) daardoor krijgt hij flesvoeding (nutrilon forte). Hij mag eigenlijk flesjes van 150-180 ml, maar dit krijgt hij niet weg, waardoor wij minder ml per keer geven en vaker op een dag. Maar dat zorgt er voor dat wij eigenlijk hele dagen bezig zijn met voeden. Hij komt ook zeer onregelmatig, slaapt slecht, en als hij geen eten krijgt blijft hij zo 1-2 uur lang huilen tot hij eten krijgt. Dat resulteert in zo’n 900-1000 ml per dag. Heeft iemand tips dat ik hem meer structuur kan aanleren? Dat hij niet om de haverklap komt, en niet zo onregelmatig (bijv: ene nacht komt hij om 00 uur, 2:00 uur en 5:00 uur waardoor wij letterlijk slapeloos zijn, andere nacht slaapt hij van 23:00 tot 6:00 uur) </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; -webkit-hyphens: none; font-size: 17px; caret-color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); color: rgba(0, 0, 0, 0.901961); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;">mogelijk is dit een hele domme topic, maar ik ben radeloos en hoop dat iemand ervaringstips heeft? Alvast bedankt! </p>
 
Een idee om op vaste tijden te gaan voeden? Wij houden t schema van ouders van nu aan. En zijn hier wel een beetje flexibel in maar is een mooie richtlijn. De eerste 2-4 dagen hield dat in dat ik heel erg aan het wandelen was om de fles tijd te rekken (als ik wandelde sliep ze of was ze rustig)! Wij beginnen nog steeds elke ochtend om 7.00 uur onze dag. En ze krijgt haar eerste fles tussen 7.0” en 7.30. Hierdoor sliep ze snel van 22.30 tot 4.00 uur of later! 
Alleen je moet wel ff doorzetten in t begin sn dat moet je willen/kunnen! 
Succes t komt allemaal goed! 
 
Hai BiHo,
dankjewel voor je reactie! Dat kan ik inderdaad weleens proberen! Hoe oud was je dochtertje toen jij/jullie meer structuur wilde hebben? Ik zal dat schema eens opzoeken! Ik verheug me nu al op doorslapen haha ;-) 
 
groetjes!
 
Ooo jaa deze fase is heel lastig, daar heb ik met mijn dochter ook in gezeten. 
Ik begon netjes en gestructureerd, maar ze dronk halve flessen, dus wat ga je dan doen, eerder aanbieden, omdat tsjaaa ze zal nu al wel weer honger hebben.... En zo werd het bij ons ook 1 groot rommeltje en wist ik niet meer wanneer ik nou kon rekenen op een voeding en wanneer niet. 
 
Toen heb ik iom het bureau gedaan wat biho hierboven schrijft min of meer... Ben gaan ontdekken welke tijden ze het meeste dronk, die tijden als vaste voedingstijden opgeschreven... En geprobeerd steeds minder er omheen te geven. Dus ging ze een uur later weer vragen, deed ik alles om afleiding te zoeken (wandelen, in bad, op visite en even bij andere zitten etc) en als het echt niet meer ging gaf ik een paar slokken om de ergste kop eraf te halen.
En zo ben ik steeds meer gaan rekken, en is ze steeds meer gaan drinken op de gezette tijden. 
Het is even zwaar je moet er even doorheen, en zeker snachts is rekken niet ideaal, maar je moet er doorheen om tot een beter resultaat te komen denk ik... Begin anders bij alleen overdag rekken, en dan kijken of de nacht daar na verloop van tijd een beetje in mee beweegd. 
Nou heeeel veel succes, komt goed!!!
Ben er ook wel weer nerveus voor, ben in verwachting van de 3e en bij mijn 2 grote kids ook flink zitten tobben met voedingen (fles, kan helaas geen borstvoeding geven) en koemelkallergie uiteindelijk... Hoop dat dit keer iets meer genieten wordt!!!
 
 
 
Ooo jaa deze fase is heel lastig, daar heb ik met mijn dochter ook in gezeten.  Ik begon netjes en gestructureerd, maar ze dronk halve flessen, dus wat ga je dan doen, eerder aanbieden, omdat tsjaaa ze zal nu al wel weer honger hebben.... En zo werd het bij ons ook 1 groot rommeltje en wist ik niet meer wanneer ik nou kon rekenen op een voeding en wanneer niet.    Toen heb ik iom het bureau gedaan wat biho hierboven schrijft min of meer... Ben gaan ontdekken welke tijden ze het meeste dronk, die tijden als vaste voedingstijden opgeschreven... En geprobeerd steeds minder er omheen te geven. Dus ging ze een uur later weer vragen, deed ik alles om afleiding te zoeken (wandelen, in bad, op visite en even bij andere zitten etc) en als het echt niet meer ging gaf ik een paar slokken om de ergste kop eraf te halen. En zo ben ik steeds meer gaan rekken, en is ze steeds meer gaan drinken op de gezette tijden.  Het is even zwaar je moet er even doorheen, en zeker snachts is rekken niet ideaal, maar je moet er doorheen om tot een beter resultaat te komen denk ik... Begin anders bij alleen overdag rekken, en dan kijken of de nacht daar na verloop van tijd een beetje in mee beweegd.  Nou heeeel veel succes, komt goed!!! Ben er ook wel weer nerveus voor, ben in verwachting van de 3e en bij mijn 2 grote kids ook flink zitten tobben met voedingen (fles, kan helaas geen borstvoeding geven) en koemelkallergie uiteindelijk... Hoop dat dit keer iets meer genieten wordt!!!    
 
@lovemykidz
thanks voor je reactie en de goede tips! Lastig is het, maar er moet wel verbetering inkomen ;-) huishouden, relatie, werk alles schiet er beetje bij beetje in nu, vooral omdat hij ook veel te weinig slaapt. Ik ga er mee aan de slag, in de hoop dat het allemaal verbeterd! :)
 
p.s. ik hoop dat deze kleine er anders aan toe gaat voor je! Succes met de laatste loodjes, en geniet er van! 
 
Wji zijn hier met 6 weken mee begonnen. Wij deden ook alleen overdag op tijden. 's nachts lieten we haar lekker zelf bepalen. maar wat ik aangaf het ging heel snel naar 4 uur of later. 
Wij deden de nachtvoeding alsvolgt: 
tijd tot fles van 7 uur: 
3 uur of langer, volledige fles 
2 uur halve fles 
1 uur 60 ML 
Zo kreeg ze altijd om 7 uur weer een fles, als ze een uur ervoor dus 60 had gehad dronk ze echt niet de fles van7.00 uur leeg hoor. maar dan was het voor ons aanvullen. 
 
je zegt ook hij slaapt veel te weinig, waar laat je je kleintje slapen? 
De eerste 6 weken deed ik slapen en voeden op verzoek, maar ook overal, wandelwagen (wandelend, bij visite,bij familie)/ box etc. toen we vaste voedingstijden gingen hanteren, lieten we haar ook alle slaapjes in haar eigen bedje doen, of ergens boven in de wandelwagenbak / bedje, maar altijd in een kamertje waar het rustig is. 
Ideaal ik kan haar nu overal neerleggen en ze slaapt. En ja ze slaapt ook gewoon met geluid om haar heen hoor. 
Ik moet zeggen dat wij er een  heel ander kindje voor terug hebben gekregen, rustiger, vrolijk, uitgeslapen etc.. 
 
Het enige nadeel van dit alles was, ik kon niet veel meer weg, terwijl ik wel altijd van het weggaan ben, bakjes koffie ergens drinken etc. nu liet ik de mensen maar gewoon bij mij komen hahaha. 
 
Terug
Bovenaan