Hongerige baby

<p>Hier een dame van 5 weken. Ze krijgt 6 flessen van 120. Aangegeven op het buro dat ze s avonds enorm onrustig is en liefst om de 1,5 uur alweer een fles wil. Die drinkt ze dan ook leeg. Toen moesten we een schepje forte voor hongerige baby's door de fles doen. Ze bleef onrustig s avonds. Nu heb ik geprobeert haar flessen te geven van 150. Ze lijkt nu veel rustiger. En valt nu ook makkelijker in slaap. </p><p>Mijn vraag is 150 te veel voor een baby van 5 weken? Of zeggen jullie extra schepje forte door de flessen van 120?</p><p> </p>

Of iets te veel is hangt erg af van haar gewicht en hoe de groei eruit ziet. Heb je geen telefonisch spreekuur van het CB ? Dan kun je het daar vragen

Ik vind 150cv vrij veel ja, maar elk kind is anders. Mijn dochters konden 150cc pas op toen ze rond de 3-4 maanden oud waren. Maar er zijn zeker kinderen die het eerder al goed kunnen hebben, en als jouw kindje er tevreden op is en niet spuugt dan zou ik het gewoon doen.
Daarnaast schrijf je dat ze 'maar' 6 flesjes krijgt, dat vind ik dan weer niet zoveel. Mijn meiden kregen wel 7/8×120cc. (=rond de 900cc per 24 uur) Als jouw kindje 6x150cc krijgt, is dit ook zo'n 900cc dus dat maakt niks uit. Heerlijk juist. Beter een flesje minder per dag!(nacht ;)
Ze mogen prima 900-1000cc per 24 uur drinken hoor! Forte voeding heb ik geen ervaring mee. Mijn meiden waren ook altijd best wel hongerig, kwamen echt stipt  elke 3 uur voor een fles, vaak ook in de nacht.. maar Ik ben nooit aan grote begonnen. Gaf gewoon een flesje of een schepje voeding extra  ;)

Ik zou zeggen lekker doen, als dit helpt. Anders kan je altijd nog over gaan en geen kind is gelijk. Die van mij heeft het boekje echt never nooit gevolgd. Daarnaast het is jou'n kind. Wij zijn zelfstandig overgestapt naar omeo vanwege de buikkrampjes, probleem was gelijk opgelost.
Dronk met 8 maand ook al gewone melk. En man wat hebben we die zomer gekloot met flesvoeding, en wat bleek, mw zat gewoon te vol met broodje, fruit, warm eten enz, dat ze simpelweg der flessen fles voeding niet op kreeg. Toen haalde ze net aan het minimum 500cc ( handig om te weten).
Ook dronk ze hem soms niet netjes leeg aan 1. Maar wij drinken ook niet een glas in 1 keer achterover tenzij je echt dorstig bent.

Terug
Bovenaan