Hongerige Baby?

Hai Allen! Ik ben even benieuwd naar tips of trics! Onze zoon is nu 4 weken oud en krijgt alleen kunstvoeding Nutrillon. Helaas kwam de borstvoeding niet op gang. Hij drinkt zijn flesjes goed leeg en is een hele tijd goed tevreden geweest. Ongeveer 1,5 week terug merkten we dat hij wat langer sliep maar ook hongeriger was. Dus we zijn van 90 cc om de 3 uur naar 120 cc om de 4 uur gegaan. Maar sinds deze week is hij weer wat onrustig en lijkt hij wat hongeriger, hij is na 3,5 uur echt wel wat gefrustreerd en na zijn flesje nog steeds zoekend. Ik vandaag dan ga ik terug naar 90 cc per 3 uur maar dan blijft hij ook nog hongerig. Iemand tips meer geven is nog geen optie toch? Maandag moeten we voor het eerst naar het consultatiebureau. Alvast dank voor de tips!!!<br />
 
Vaak zie je op de pakken zelf hoeveel je kleine nodig heeft. Volgens mij mag hij meer dan dat je geeft.. Ik zou het even opzoeken. Wij gebruiken kruidvat. En daar staat op de achterkant hoeveel flessen ze per kg krijgen.. Dat zou ik als ik jou was ook even gaan opzoeken..
 
Ja hij krijgt precies volgens het advies, als we meer zouden geven dan moet er een voeding af dus van 6 naar 5….
 
Hmm dan weet ik het niet. Teveel is ook niet goed. Misschien zuigbehoefte dus een speentje geven.. Verder zou ik niet weten wat je nog kunt doen. Ik zou het maandag even vragen aan het consultatiebureau wat hun advies hiervoor is.
 
Gewoon extra flesje doen. Wij hadden hongerig kond die met 3 dagen al om de 3 uur op 90 ml zat. Die had met 3 maanden nog 6 of 7 flessen van 150 ml en die dronk die op. Gaf niet terug. Was tevreden kind. Gewoon op je kind afgaan. Tevreden kind is gelukkig kind. Zolang het goed groeit is het prima. En het zijn maar richtlijnen he
 
Idd gewoon geven. Wat op de pakken staat was hier altijd veel te weinig. Mijn dochters dronken op den duur 1000cc per dag, soms zelfs wat meer. 7 flesjes van 120cc gingen er met gemak in. Soms zelfs 8, als ze stipt elke 3 uur kwamen. Ik heb er nooit te moeilijk om gedaan,gewoon gegeven omdat ze het nodig hadden. En ze zijn er goed groot op geworden en hebben er niks aan over gehouden.n

Overigens mag 120cc gewoon elke 3 uur hoor! Pas zodra je naar 180cc gaat is het elke 4 uur. Zelfs 150cc mag elke 3 uur! Dus volgens mij is je kindje helemaal niet te hongerig, maar ben jij snel bang dat je teveel geeft. Je kindje doet het goed!
 
Mijn baby is nu 4 maanden oud.
En war je beschrijft hebben we bij hem precies hetzelfde gehad.
We hebben toen op eigen initiatief meer gegeven en hier was hij tevreden mee. Wanneer ze teveel binnen krijgen komt dit van zelf terug.
Voordeel, wij gaan niet naar het consultatiebureau omdat wij in Duitsland wonen, hier gaat alles via de kinder arts.
 
Misschien zuigbehoefte? 
Hier als de fles op is geef ik zijn speen even omdat hij anders gaat piepen. Terwijl hij genoeg gekregen heeft. 


Als je echt denkt dat he kindje honger heeft gewoon wat meer geven. Wat op het pak staat is een richtlijn. Niet alle kindjes zullen daarin vallen. Vertrouw op je moeder gevoel! Dat is vaak echt het geen wat je moet doen. Jij kent jou kindje het beste! 
 
Terug
Bovenaan