hongerige baby

Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van 10 weken.
Ik ben op het moment bezig met het afbouwen van de borstvoeding naar flesvoeding.
Nou is mijn zoontje vreselijk hongerig sinds hij die flessen krijgt.
Hij krijgt al Nutrilon forte, maar nog komt hij vaak na 1 a 2 uur weer voor zijn volgende voeding.
De hoeveelheid is ook al een aantal keer aangepast...maar het lijkt allemaal niet echt te helpen.
Nou heb ik nog een tip gehad om nutriton toe te voegen, dus dat ga ik nog maar eens proberen.

Wie herkent dit en heeft er nog tips.

Kan het zijn dat mijn zoontje gewoon niet aan de flesvoeding kan wennen???

Groetjes Marloes
 
Hoii Marloes

Gefeliciteerd met je zoontje!
Lastig he die voedingen! Ik had hetzelfde probleem toen der tijd met mijn dochtertje! Maar heb een oplossing hoor!

Van het CB kreeg ik te horen om er een theelepeltje rijstebloem(nutrix) er door te doen. Ik heb maar meteen 3 theelepels gedaan haha. Ze kreeg dus met 2 maanden al wat pap er doorheen, en ze heeft nooit weer zo gehuild!
Nu is ze vandaag precies 5 maanden, en volledige papflessen!

Groetjes Larena mv Nikita 19-12-2002
 
Hoi Larena,

Bedankt voor je reactie.
Jij ook nog gefeliciteerd met je dochter!!

Ik ben nu een paar dagen met de nutriton bezig en het lijkt iets beter te gaan.
Het consultatie bureau zei dat nutrix toch nog wel een beetje te vroeg was...dus we proberen dit nog wel even en anders stel ik het nog wel een keer voor.

Groetjes Marloes
 
Hoi Marloes

Als ik jou was zou ik gewoon overstappen op rijstenbloem hoor. Dat is een stuk goedkoper. Nutriton is speciaal voor kindjes die spugen en kost bijna 5 euro per pak!!!
Het verschil tussen nutriton en rijstebloem is dat rijstebloem wel voedingswaarde heeft en nurtiton niet, dat dikt alleen de voeding in. Het is dus niet zo dat je kindje rijstebloem nog niet zou kunnen verdragen.
Succes
Yvonne
 
hoi, mijn zoontje had met 10 wk precies hetzelfde, ook om de twee uur. bij hem hielp het om iets meer te geven, en dan te rekken, dus als hij na twee uur kwam, gingen we een blokje om. Hij ging binnen twee dagen van 10 naar 6 voedingen. Succes!
 
Hoi Marloes,
Moet je per se afbouwen?
Als je borstvoeding geeft zit je nooit met het probleem dat je kind te veel eten binnenkrijgt en het is ook nog eens veel gezonder.
Op deze leeftijd al modderen met rijstebloem en Forte voeding moeten geven is vragen om problemen in de toekomst.
 
Terug
Bovenaan