hongerige baby

Mijn zoontje is nu ruim 3 maanden en krijgt nu Nutrilon forte.
Het lukt me nog steeds niet om hem om de 4 uur te voeden, vaak krijgt hij al na 3 of 3,5 uur. Hoe doen andere moeders dat met een hongerige baby?
 
Ik heb mijn dochter totdat ze 4 maanden was om de 3 uur gevoed is naar mijn idee heel normaal!!!
Toen ik overstapte van 3 uur naar 4 uur tussen de fles ben ik per fles 30cc meer gaan geven en dat ging perfect!!!
Maar een hongerige baby heb je niet naar mijn idee!

Groetjes Kim
 
Hoi Kim
Bedankt voor je reactie.
Er is alleen nog iets wat ik eraan toe wil voegen.
Je schreef dat je je dochter 30cc meer ging geven, maar hij krijgt nu 5 flessen van 200cc (180+6) Dus ik kan hem niets extra's geven om de tijd te rekken.Hij mag 1000cc per dag en dat drinkt hij heel vaak allemaal op.
groetjes Marisca
 
Hoi Marisca,
Mijn zoontje is nu 6 maanden en tot voor kort heeft hij ook 5 flessen op een dag gedronken. Volgens het bureau 'mocht' hij allang minder; maar het mannetje had gewoon honger! Nu is hij overgestapt op 4 flessen. Ik heb het hem zelf laten aangeven. Volgens mij heb je geen heel hongerig kind hoor. Overigens ging mijn zoontje snel over op 4 flessen toen ik fruithapjes ging geven en ook pap in de fles deed; maar daar is jouw baby met 3 mnd nog te klein voor natuurlijk.
Groetjes, Marijke
 
Hoi Kim,
Als je 200cc+ 7 schepjes gaat geven kom je boven de 1000cc per dag en dat schijnt niet goed te zijn voor de niertjes.
Ik ben inmiddels op het cb geweest en die adviseerde me op 's avonds pap te geven.Ze zeiden: het is nog wel wat vroeg, maar dat is beter dan boven de 1000cc uitkomen.
Ik ben dus pap gaan geven en dat gaat ook goed.
Overdag komt er nu ook wat meer regelmaat in, dat is ook wel fijn moet ik zeggen.
Hoe oud is je dochtertje?
Julian is nu bijna 16 weken.
groetjes Marisca
 
Hoi Marisca, 200/7 is niet de juiste verhouding. Ik heb dat namelijk ook gedaan bij mijn eerste(een heeeele hongerige baby was dat) en hij kreeg daar krampjes en hele harde ontlasting van met als gevolg VERSTOPPING.En dat komt omdat het te geconcentreerd is dus dat zou ik niet doen. Ik heb toen rijstebloem in de laatste fles gedaan en later ben ik dat ook door de eerste fles gaan geven. En toen dat allemaal niet meer hielp was hij al oud genoeg om fruit en groente te eten. Ze geven het uiteindelijk altijd vanzelf aan. Succes!!!
 
Terug
Bovenaan