hongerige baby?

hoi allemaal,

ik heb een vraagje over mijn zoon van 6 weken oud.. sinds vorige week vraagt komt hij eerder om zijn fles (hij kwam rond de 3,5 uur.. en sinds vrijdag om de 2 uur ong) dus we hebben de voeding verhoogd (van 120 na 150) en dat hielp 1 dag.. daarna kwam hij weer om de 2,5 uur.. de flessen drinkt hij helemaal leeg!
dus nu mijn vraag: wat moet ik hiermee doen? k geef hem nu al water tussendoor (40 cc)maar hij blijft schreeuwen. ook knuffelen met hem helpt niet.

wat nu?
liefs!
 
Heel herkenbaar... mijn meisje was ook zo'n hongerwolf. Je moet je wel even afvragen of het echt honger is of dat het misschien (verborgen) reflux is. dan willen ze ook constant drinken omdat dat de pijn in de slokdarm verminderd.
Hoe is het gedrag van je baby nadat ie gedronken heeft? Rustig, lief of huilerig en veel spugen??? Bij reflux stroomt de maaginhoud steeds terug de slokdarm in en dat gaat heel erg veel pijn doen, alleen bij drinken voelen ze niets.

Bij veel spugen en huilen NA de voeding zou ik er eerst mee naar de huisarts gaan. Komt het huilen alleen een paar uur na de voeding dan is het gewoon honger... en dan zou ik ook Nutrilon forte adviseren. dat helpt wel maar is geen wondermiddel. Bij ons konden we daarmee een halfuur tot een uur rekken.

Het maximum wat je mag geven is 180 cc x gewicht per 24 uur... dus stel dat je kindje 4 kilogram is dan mag je dus 180 x 4 = 720 cc geven over een hele dag.... stel dat je 6 flessen geeft dan mag je dus 120 cc in een fles doen... anders geef je echt te veel. En je mag nooit meer dan een liter melk op een dag geven.
Je kan ook extra water bij de voeding in doen... dan houden ze net iets langer een verzadigd gevoel... tussendoor geven heeft niet zoveel zin want water voedt verder niet.
En een speentje al geprobeerd??

Succes ermee, bij ons ging dit hongerproces na ongeveer 4 maanden over.... en toen we met 6 maanden met bijvoeden begonnen was ze er helemaal vanaf. Nu eet ze nog steeds heel flink en ze geniet overal van maar we hebben geen huiler meer... wat een rust!
 
Terug
Bovenaan