hongerige baby

hallo

onze zoon is 3 maanden toen hij 2 weken oud was heeft hij een maand in het ziekenhuis gelegen.
van alles onderzocht neurologisch mankeert hij niks hij heeft wel verborgen reflux.
voor de zekerheid hebben ze ook koemelkvrije voeding gegeven.
hij huilde 20 uur per dag om gek van te worden.
afijn we hebben van alles afgelopen nu zijn we overgestapt naar hongerige baby voeding omdat we het idee hebben dat ie geen allergie heeft dat gaat goed tot nu toe.
nu is het zo dat hij 5 voedingen krijgt van 210 en af en toe komt hij snachts ook nog maar dan krijgt ie minder.
hij drinkt het niet altijd alles op maar vaak wel.
we merken wel dat ie sinds hij 5 x 210 krijgt stukken minder huilt.
op het cb zeggen ze dat het teveel is en dat ie boven het gemiddelde zit met gewicht en lengte.
ik weet zelf ook wel dat het iets teveel is hij zou niet meer dan een liter per dag mogen .
maar van 20 uur huilen naar 2 uur per dag dan heb ik dat er graag voor over.
en aangezien hij nog geen bijvoeding mag hebben vind ik het wel goed zo.
als ie niet meer wil drinken laat ie het wel staan .
heeft iemand hier ook ervaring mee ?
een hongerige huilbaby?
we hebben een zware tijd achter de rug en geen leuke kraamtijd ben blij dat het nu wat beter gaat
 
Hier ook een hongerige baby gehad + obstipatie door de forte voeding.
Wij hebben echter nooit meer dan 1000cc per dag gegeven, omdat de niertjes dat niet aankunnen (zeggen ze).
Timo zit +2 op de groeicurve qua gewicht en + 1 qua lengte, maar het cb bij ons vindt dat geen probleem.

Wij hebben een tijd 5 x 180 + 6 gegeven, op een geven moment zijn wij naar 4 x 240 + 8 gegaan.

Groetjes Rianne
 
Drinkt hij altijd alles op, of laat hij ook wel eens wat staan?

Ik zou het niet zo heel groot probleem van maken. Je kunt eens opschrijven wat hij allemaal drinkt en dan na 24 uur alles bij elkaar optellen. Dan weet je exact wat je baby drinkt.

Onze zoon had ook veel honger en kreeg ook forte. Ik heb bij hem ook alles bijgehouden en kwam er zo achter dat hij heel vaak niet over de liter ging. Heel af en toe drink hij iets te veel.

 
nee hij drinkt niet alles op maar dat is vaak maar 1 voeding.
we hebben hem ook al een keer s'nachts laten huilen maar dat is echt geen doen hij raakt helemaal over zijn toeren .
over het algemeen zit hij op 5x210 maar toch wel de koemelkvrije voeding daar doet ie het beter op
 
Die van ons (nu 7 mnd) kreeg 5x 180, heel soms 6x 180 en had ook veel honger, we hebben t bijgehouden en dan blijkt dat ie toch best weleens wat laat staan en als je dat dan optelt valt het best mee. Dat zou ik dus wel proberen ook zoals egnie schrijft! En hij is langzamaan minder gaan drinken hoor! Succes!
 
Heel herkenbaar! Hij is al 3 maanden dus ik zou me niet zo druk maken hoor. Wij zitten ook ver bovengemiddeld qua gewicht... ik doe in de fles van 11 uur zelfs al pap! Dan slaapt ie vaak tot 7 uur. Heel af en toe is ie om 5 uur echt heel hongerig en wil ie een fles. we geven dat gewoon. Vaak komt ie dan in de ochtend weer later waardoor we vaak niet eens een extra voeding hoeven geven of vaak maar een half flesje.
Beter een tevreden kind en een blije moeder, dan alles doen volgens de regels en ongelukkig zijn! Dat is ons motto... als ze ouder worden komt het wel weer goed. Zodra ze meer vaste voeding krijgen en meer gaan bewegen komt het wel weer goed. En trouwens: hij zit nu aan zijn maximum... dus het stabiliseert zich vanzelf...
Als je borstvoeding zou geven zou er niemand iets van zeggen als ie wat zwaar is. Dan mag je aanleggen naar behoefte. Dus ja....

By the way: die pep voeding is nog lichter verteerbaar dan de standaard voeding. Ik vind het niet gek dat ze daar hongerig op blijven hoor. En als je 100% forte geeft kun je ook wat nutriton (johannesbroodpitmeel) door de fles doen, daar poepen ze gelijk veel beter van.
 
Opschrijven wat ie werkelijk drinkt! Echt: waarschijnlijk haalt ie dat litertje net niet ;-) En als hij en jij blij zijn, wat is daar dan mis aan?
 
Hoe is het nu? Heb je bijgehouden wat hij over een hele dag drinkt?

Ik heb nu ook weer zo'n hongerlap en ook bij deze noteren we de voedingstijden en de hoeveelheid wat hij dus daadwerkelijk heeft gedronken. Deze hongerlap drinkt dus 6 a 7 voedingen van 140 cc en die gaan schoon op. Ik ben nu bezig om over te stappen op de forte, maar doe dit heel rustig.(dus een schepje per 2 dagen)
 
Terug
Bovenaan