Hongerige baby :(

Heeft er iemand nog goede adviezen als het gaat om een hongerige baby?? Juul heeft namelijk ontzettend veel honger en wil al veel meer drinken dan eigenlijk mag. Ze is morgen 4 weken dus ze mag nu 120 cc. Echter krijgt ze 150 cc met gemak weg. Krijgt ze niet genoeg dan is het brullen tot de volgende fles.
Nou ben ik van mening dat baby's geen honger hoeven te lijden maar snap ook dat ze als ze te veel krijgt veel te dik wordt (Ze zit al ruim boven het gemiddelde). We geven haar nu wel forte maar dit heeft nog niet het gewenste effect dus als iemand nog tips of trucs heeft??

Alvast bedankt! Groetjes Sandra en een hongerige Juul.
 
Is forte speciale voeding voor hongerige baby's want ik weet dat dat er ook is!! Ik kan je verders geen advies geven! Succes ermee..lijkt me erg lastig!
 
Een beetje johannesbroodpitmeel in de fles vult wat meer. er zitten geen calorien in maar het wordt er wel dikker van. Je kunt het proberen!
En een speentje??? Helpt dit niet? Vaak is het een enorm grote zuigbehoefte.

Succes, ik weet hoe lastig het is na 2 hongerige baby's
 
Ik dacht ook aan jbpm, maar dan vooral omdat het moeilijker drinkt en ze er dus misschien een meer verzadigd gevoel van krijgt.

Ik vind ook dat als je baby duidelijk aangeeft dat ze meer wil drinken je haar niet kan laten huilen tot de volgende fles...

Lotte (29 okt) clustert erg in de avond. Overdag en 's nachts met gemak 4 uren tussen de voedingen, ze slaapt dan ook bijna steeds van fles tot fles, maar tussen 16-21 uur wil ze echt vaker drinken en slaapt ze wel wat in de draagdoek, maar is ze vooral veel wakker. Ze krijgt ook forte, 6x 120, plus wat ik haar dan extra geef. Dat is, afhankelijk van hoelang het geleden is dat ze gedronken heeft 30, 60 of soms 90 cc. De hoeveelheden zijn richtlijnen, elke baby is anders, zou niet te bang zijn om teveel te geven hoor. Tuurlijk zijn er grenzen, maar zo ontzettend Beel krijgt ze niet extra toch? Ons cb gaat uit van 150-200 cc per kilo lichaamsgewicht, dat is best een ruime marge...

Heeft jouw kindje ook momenten op de dag dat ze extra hongerig is? Ik doe Lotte bijvoorbeeld in die 'hongerige' periode ook vaak in bad, of ga ff buiten wandelen met haar in de draagdoek (dan valt ze iig voor de duur van de wandeling in slaap). Nu laat lotte zich hierdoor wel even afleiden en ben je zo weer een half uur of langer verder, maar k weet niet of dat voor jullie ook werkt...

Ik denk niet dat een baby zich gauw overeet...
 
Dank je wel voor de tips! johannesbroodpitmeel idd geprobeerd met de avond en nacht voeding, hier slaapt ze wel lekkerder op door :).
Juul heeft het idd ook meer in de avond uurtjes dus geven we haar ook wat extra's.
 
Terug
Bovenaan