hongerige en erg bewegelijke baby

ik heb een baby van nu 6 weken oud. het is ons 2de kindje.
wij vinden haar erg druk, ze blijft maar spartelen met haar beentjes en armen.
ze krijgt half fles en half borstvoeding maar houd het meestel niet langer dan 3 uur uit op een voeding.
verder is ze van ondeveer 18:00 tot 01:00 wakker.
ze slaapt dan in mijn armen maar zodra ik haar neerleg wordt ze weer wakker ondat haar beentjes en armen weer gaan bewegen.
overdag slaapt ze meestal wel 1 keer 4 uur achter elkaar en als ze s'nachts eenmaal slaapt dan slaapt ze ook wel 4 uur achter elkaar.
wie heeft tip over dat onrustige en over dat ze s'avonds zo wakker is

illy
 
Hoi Illy,
Nog gefeliciteerd met je mooie dochter!
Vervelend dat ze zo onrustig is.
Misschien is inbakeren wat voor jullie? Dan ligt ze lekker ingestopt en kan ze niet meer
met haar armpjes en beentjes slaan. Bij het cb kunnen ze je vertellen hoe het moet.
Het is niet moeilijk maar even een handigheidje wat je moet weten.
De baby van mijn vriendin heeft hier iig heel veel baat bij gehad.
Succes ermee
Groetjes Melanie
 
Hoi Illy,

Je kan ook een  bakerzak kopen als je inbakeren te drastisch vind. Deze kan je bekijken op hun website: bakerzak.nl. Dit is een slaapzak zonder armsgaten. Ziet er raar uit maar misschien is dit al voldoende voor je kindje. Onze Wouter was in het begin ook onrustig, wel sliep hij gelijk in een normale slaapzak. Gelukkig was bij ons alleen onverdag dit probleem, maar zo komen jullie ook niet aan je slaap toe. Inbakeren kan ook natuurlijk maar dit schijnt niet altijd goed voor je heupjes te zijn. Veel succes.

Groet
 
Hoi

Ik zou gaan inbakeren, je hebt hele makkelijk inbakerdoeken van PAC & CO met klitteband, bij mijn meisje helpt het prima, ze sliep overdag bijna niks. Maaide zich voordurend wakker met haar armen.

kijk voor info op www.pacco.nl

Succes groetjes maaik
 
Tips voor rustiger slapen zijn al gegeven: inbakeren, evt met pacco bakerdoeken of anders zo'n bakerzak. Dat hielp hier heel goed. Het is niet zo gek dat je dochter zo veel honger heeft, want veel wakker zijn en veel bewegen kost ook nogal wat energie. Misschien gaat het met de voedingen ook beter als ze meer rust krijgt.
 
bedankt voor de reacties, heb zelf ook over inbakenen gedacht en al info ingewonnen bij het bureau. daar hebben ze een boekje meegegeven wat ik vandaag heb gelezen.
het zag er mooi uit, het enige wat me een beetje tegen staat is dat je het bij elk slaapje moet doen, wat ik moeilijk vind want we gaan best vaak op pad omdat we ook nog een dochter van 3.5 hebben.

groetjes illy
 
Hallo,

Ook ik leg Youri in een bakerzak te slapen en ik vind het ideaal. Zeker omdat hij net iets meer vrijheid heeft dan met inbakeren, wat ik overigens ook gedaan heb (Ook meer werk om het goed te doen).
En als ik naar familie ga laat ik soms de bakerzak gewoon aan, maar dan doe ik wel de rits open en vouw in de slaapzak achter hem. Dan heeft hij hem nog wel aan, want er zit immers een hesje aan. Zo heeft hij toch nog bewegingsvrijheid. Dit doe ik ook als ik hem thuis een flesje geef voor het slapen.
Bij mij is het nu al zo dat hij hem alleen nog 's nachts nodig heeft, want overdag is hij nu vanzelf rustiger gaan slapen. Alleen 's nachts is nog te lang. Hij is nu 4 maanden.
 
mijn dochter slaap wel goed in de wandelwagen of auto, het is alleen als je haar in de wieg, bedje of box legt, ik kan dit alleen doen als ze in diepe slaap op in mijn armen is gevallen. het is op het moment zo dat ik   bijna de hele dag met haar in mijn armen loop.
want als ze wakker is en ik leg haar neer dan gaat ze huilen.

groetjes illy
 
Terug
Bovenaan