HONGERRRRR!!!! krijgt hij niet teveel?

A

Anoniem

Guest
hallo,

mijn zoon is 3 maanden maar werd al groot geboren (57cm en 10 pond) nu weegt hij 7122gram.

ten eerste is het een flinke spuger, dus hij begon met AR voeding, en kreeg 180cc  ^(6schepjes)  5 voedingen per dag. maar hij werd al gauw ''hongerig'' dus ben ik overgegaan op forte van nutrilon met los johannes broodpitmeel tegen het spugen.  Omdat ie toch nog maar  9 weken was (inmiddels 3 maanden) leek 180cc me toch al vrij veel.  
hij sliep al vrij snel door totdat hij op een gegeven moment weer steeds vroeger kwam (normaal om ongeveer half 7) en nu uiteindelijk om 4 uur. en had ie echt gewoon honger. en overdag kwam ie ook steeds vroeger. dus toen hebben we maar besloten dat ie ondanks de forte toch nog maar een schepje erbij  krijgt. dus nu ziet hij op 210cc (7 schepjes)  en dat met voeding voor hongerige baby's. En hij drinkt het allemaal op en slaapt nu weer lekker door! dus naar mijn idee doet hij het er goed op.

Is dit niet teveel? hij is wel groter als de gemiddelde baby (dat hij 8 weken was had hij de lengte en 't gewicht van een baby van 4 maanden) en bij de geboorte was hij ook al 10 pond!

Ik wil mijn kind geen ''honger'' laten lijden maar ook niet overvoeden!! iemand ervaring?

groetjes mama van (een niet meer  hongerige) Davey

Hoi,

de richtlijnen, die we op papier hebben gekregen zijn maar gemiddelden. Onze zoon zit ook op de +1 lijn van de groeicurve en heeft dus meer nodig dan dat gemiddelde. Vaak voel je zelf wel aan wat hij nodig heeft.
Lars is nu bijna 5 maanden en krijgt 5x op een dag 210 ml water + 7 schepjes Omneo. Daarnaast krijgt hij 1x per dag rijstebloem door zijn fles (of als apart papje). Als hij genoeg melk heeft gehad, stopt hij wel met drinken.
Als je met dit soort vragen zit, kun je ook gewoon het consultatiebureau bellen, hoor!

Groetjes en geniet van je kleine man!

Marijon

Als hij op dit schema tevreden is, dan zou ik het zo laten hoor! Als hij er echt om vraagt, dan is het geen overvoeren. Honger = honger. En je moet niet vergeten dat die richtlijnen een gemiddelde is, maar geen enkele baby is gemiddeld! Ik vind het eigenlijk best logisch dat hij honger heeft, hij is tenslotte een grote vent van zichzelf.
Zolang hij netjes zijn groeilijntje volgt, is er niets aan de hand. Straks kun je, als hij 4 maanden is, kijken of hij sneller vol zit met rijstebloem, maar hier werkte dat voor geen meter...
Succes! Laat je niet gek maken...

Terug
Bovenaan