honing

hoi allemaal.

Ik ben nu 26 weken.Alles gaat goed tot nu toe.Ik hoorde laatst dat honing niet goed voor je is als je zwanger bent.Is dit waar?Ik neem elke ochtend een beker warme melk met honing.Hoop dat iemand hier mij antwoord op kan geven.

groeten van Guusje
 
Hallo Guusje,
Voor zover ik weet kan honing geen kwaad als je zw. bent,maar ik kan het fout hebben.Wat ik wel weet is dat een kind tot twee jaar geen honing mag,omdat dat een soort reactie op kan roepen wat de dood tot gevolg kan hebben.Ik denk dat je dat beter aan een vk of ha kan vragen.Een fijne zw.schap verder.
Groetjes Hester
 
Inderdaad als de baby geboren is mag je het de eerste jaren niet geven omdat het een natuur produkt is en dus niet gepasteuriseerd is/ of te wel niet zuiver schoon.
 
tijdens je zwangerschap kan het geen kwaad hoor ik heb het ook altijd gebruikt
je hoort wel eens dat mensen hun kindje stil houden door de speen in een pot honing te dopen
ten eerste kunnen baby's er van overlijden door dat er een bacterie in zit die de darmen niet kunnen verwereken Botulisme
ten tweede geeft het veel kans op carries (rotte tandjes)
nogmaals tijdens je zwangerschap kan t geen kwaad hoor!!!!
geniet er lekker van
 
Hoi,
Tijdens de zwangerschap kan het inderdaad geen kwaad en na de zwangerschap???????? Wat is tegenwoordig nog wel goed voor je???? Ik heb een dochter van 6 en ben nu 20 weken zwanger van de 2de maar als ik zie wat ik nu niet meer mag hebben en toen nog wel mocht zou je er bijna bang van worden.........

Groetjes Monique
 
Ik had dit ook gehoord en volgens mijn vk kan honing geen kwaad. Er is elke keer wel weer iets. Mijn moeder zat ook hee verbaasd te kijken toen ik vertelde wat ik allemaal niet meer mocht eten. Zij moest juist biefstuk eten toen ze zwanger was en nu mag t echt niet meer.
 
Terug
Bovenaan